شما اینجا هستید

اخبار » دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر
گروه : اخبار

صدای بندر : به مناسبت روز هنر انتقلاب اسلامی تعدادی از هنرمندان استان بوشهر دیدار صمیمانه ای با حضرت آیت الله صفائی بوشهری داشتند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در این دیدار honarmandan (1)honarmandan (5)honarmandan (10)honarmandan (11) اظهار داشت: جهان بدون هنر شکننده است اما جهان با هنر جهانی زنده و پویاست.

وی افزود: آینده جهان آینده‌ای است که هنرمندان نقش عظیمی در آن دارند و می‌توانند تاثیری شگرف در این عرصه تاریخی داشته باشند بنابراین باید به حوزه هنر توجه ویژه داشته باشیم و هنرمندان نیز با استفاده از تکنولوژی به روز هنری باید رسالت هنری خود را در جهان ایفا کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: جغرافیا و هندسه این استان هنری است، هم خاک این استان هنرپرور است و هم در طول تاریخ هنرمندان بزرگی را معرفی کرده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: هر کس در جغرافیای زیبای بوشهر پرورش یافته باشد به کارهای هنری تمایل پیدا می‌کند و گواه این مدعا نیز معرفی هنرمندان سرشناس در عرصه‌های مختلف هنری است.

وی تاکید کرد: هنرمندان استان بوشهر، تاریخ هنر در استان را با نگاه زیست بوم هنری تدوین کرده و منتشر کنند.

امام جمعه بوشهر با تشریح هنرهای مهم و موجود در استان بوشهر گفت: این هنرها نشان می‌دهد هنر در استان بوشهر نهادینه شده است و ضرورت دارد مسئولان استان به هنر و هنرمندان توجه ویژه کنند.

صفایی بوشهری با تاکید بر حمایت مادی و معنوی از هنرمندان استان گفت: برای تهیه یک فیلم خود، تهیه کننده، کارگردان و دیگر عوامل نباید سرگردان باشند بلکه باید از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به برخی فیلم‌ها و آثار تولیدی هنرمندان بوشهری از جمله تنهای تنهای تنها و مستند رودخانه‌های لیان بیان کرد: کارهای هنری هنرمندان بوشهری را نباید کوچک بشماریم ضمن اینکه باید از کارهای سطحی نیز پرهیز شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم هنرمندان در رشد فرهنگی استان، گفت: هنرمند نباید برای انجام کار هنری‌اش دغدغه داشته باشد بلکه دغدغه او باید اوج دهی به کارش باشد و این موضوع یک سیاسی راهبردی برای مسئولان استان باشد و استراتژی نخبه پروری را در استان طراحی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر