شما اینجا هستید

اخبار » گفتگو با علی کرم گرنه پیشکسوت فوتبال
گروه : اخبار , گفتگو

– لطفاً خودتان را معرفی کنید؟ علی کرم گرنه متولد ۱۳۳۰ گناوه و کارمند بازنشسته گمرک هستم.

– چطور شد وارد عرصه ورزش شدید؟ هیچ سرگرمی به غیر از فوتبال نبود.

– فوتبال را از چه سالی و از کجا شروع کردید؟ از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۶۵ و از تیم شاهین شروع کردم و بعد از انحلال شاهین یک تیم جدید به نام پیکان ساخته شد و بعد از آن به پرسپولیس تغییر نام داد.

– پست تخصصی شما؟ هافبک وسط.

– در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ بازنشسته اداره گمرک هستم.

– چند سال فوتبال بازی کردید؟ نزدیک به ۲۵ سال فوتبال بازی کردم.

– تفاوت فوتبال امروز با فوتبال گذشته را در چه می دانید؟ در قدیم هر ورزشی بخصوص فوتبال از روی تعصب بود ولی در حال حاضر فوتبال پیشرفت کرده بخصوص در باشگاه ها که کلیه لیگ ها حرفه ای شده اند.

– فکر می کنید به حق خودتان در فوتبال رسیده اید؟ خیر،اگر این فضای باز امروزی وجود داشت قطعاً به مراحل بالاتری درفوتبال می رسیدم.

– اگر در زمان شما هم چنین امکاناتی وجود داشت آیا پیشرفتی در کار شما می شد؟ صد در صد اگر چنین امکاناتی بود در سطح بالای لیگ های کشور بودم.

– آیا دستمزدی هم از فوتبال گرفتید؟ خیر، در اغلب بازی ها حتی از ما پول می گرفتند تا تیم مان توپ فوتبال و ولوازم ورزشی بخرد.

– بهترین بازیکنان دوران خودتان؟ آقایان قیصری، برادران مظفری، علی لیراوی، حبیب کارجو.

– بهترین سال ورزشی شما؟ سالهای ۵۱ و ۵۲ در باشگاه ورزشی تابان بوشهر که حال شاهین کنونی می باشد.

– بهترین دوستان ورزشی شما؟ در شهرم با کلیه بچه های تیم خودم و تیم های دیگر دوست بودم.

– مربیان شما؟ جلال غریب زاده، مرحوم جواد گرانبها و مرحوم کبگانی.

– هنوز هم ورزش می کنید؟ بله، با پیشکسوتان گناوه دور هم جمع می شویم و علاوه بر ورزش یاد و خاطرات گذشته را زنده می کنیم.

– با باشگاه در ارتباط هم هستید؟ خیر، در حد طرفدار.

– پرسپولیس امسال سال خوبی را پشت سر گذاشت نظر شما چیست؟ بله با یارگیری مناسب در پست های خود توانست سال خوبی را پشت سر بگذارد.

– نظر شما در مورد آقای نادر جعفری چیست؟ کارش خوب است اگر در کنارش یک مربی فوتبال دیده ای داشت بهتر هم می شد.

-آینده پرسپولیس گناوه را چگونه ارزیابی می کنید؟ اگر با همین سیستم بازی کند و با بازی گرفتن نیروهای بومی صعود می کند .

– نقش اخلاق در ورزش؟ در ورزش اخلاق خوب باعث پیشرفت می شود و ورزشکار مورد احترام تیم و تماشاگر می شود.

– یک هافبک خوب باید چه فاکتورهایی داشته باشد؟ دوندگی زیاد و درگیری در میانه میدان همچنین قطع کردن توپ های حریف و ارسال پاس های سالم.

– بهترین بازیکنی که در مقابل خودتان دیدید؟ علی پروین، فرشاد پیوس، علی جباری، منصور رشیدی.

– بهترین بازی یا گلی که زده اید؟ دو ضربه کاشته یکی مقابل پرسپولیس برازجان و دیگری در مقابل پاس شیراز در ورزشگاه حافظیه به آقای نورافکن دروازه بان قدیم شیراز که هر دو ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه نواخته شد.

– آیا بازیهای شاهین بوشهر را هم دنبال ی کنید؟ بله، شاهین تک نماینده استان در لیگ برتر است و همه ی دیدارهایش را می بینم.

– فکر می کنید چرا شاهین به این حال و روز افتاده است؟ باشگاه شاهین باشگاه قدیمی است که آن زمان شاهین بوشهر، شاهین آبادان و شاهین تهران بودند که اینها رقابت سختی در ایران داشتند ولی الان دخالتهایی که در این باشگاه قدیمی می شود با تعویض مدیر و مربیان نتوانست حق خود را در لیگ برتر ثابت کند. جایگاه شاهین خیلی بالاتر از این رده می باشد چونکه شاهین توانایی بیشتری دارد.

– چرا پیشکسوتانی چون شما مربیگری را رها کرده اید؟ من مربیگری را خیلی دوست داشتم ولی مشغله ی کاری و خانوادگی این فرصت را از من گرفت.

– به غیر از پرسپولیس در چه تیمهایی بازی کرده اید؟ به مدت سه سال در سال ۵۱ الی ۵۳ در تیم تابان بوشهر و شاهین کنونی بازی کرده ام.

– خاطره تلخ و شیرین؟ زمانی که در تیم تابان بوشهر بازی می کردم مربی وقت مرحوم گرانبها به من گفت که شما باید پا به پای آقای شریفیان هافبک کارساز ایران جوان یارگیری کنید. من چون آن زمان خیلی جوان بودم نمی دانستم چگونه یارگیری داشته باشم و پا به پای آقای شریفیان هر کجای زمین بود می رفتم. که آقای شریفیان گفتند بچه گناوه ای چیه دنبال من راه افتادی می خوای یک شوتت کنم  بیرون استادیوم بیفتی من هم گفتم نمی دانم به من این مأموریت را دادند و بعد از آن با هم دوست شدیم.

– فوتبال در زندگی شما چه تأثیری داشته است؟ بله در تیم تابان یا شاهین قدیم که از گناوه انتخاب شده بودم بازی می کردم از طرف آن باشگاه مرحوم جواد گرانبها و غلام بوالخیری و رئیس تربیت بدنی آن زمان معرفی شدم و بعد به استخدام گمرک درآمدم و من حضور در گمرکم را مدیون رابطه فوتبالی ام هستم.

– حرف پایانی؟ اولاً تشکر می کنم از آقای کشتکار که در زمینه ورزش خیلی جدی و پیگیرند و از کلیه عواملی که در ورزش شهرم گناوه کوشا می باشند و از مسئولان و دست اندرکاران این شهر و بخصوص استان که دست ها را بالا ببرند و استادیوم ۵ هزار نفری گناوه که نیمه تمام مانده به پایان برسانند و همچنین یک سالن استاندارد جهت ورزش در هر جای شهر گناوه ساخته شود. متشکرم.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر