شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۳۵۰ پروژه در استان بوشهر به بهره برداری می رسد
گروه : سرخط خبرها

استاندار بوشهرگفت: پرداخت ۶۰ درصد اعتبارات در نیمه اول سال جاری به بهره برداری ۳۵۰ پروژه در استان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مصطفی سالاری عصر شنبه در جمع خبرنگاران دستاوردهای سفر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به استان بوشهر را تشریح کرد.

سالاری با اشاره به اینکه عزم دولت گام بلند نهادن در مسیر اعتلای اقتصاد و فرهنگ است افزود: پس از حضور معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در استان و به دست آوردن نتایج خوب در این زمینه در هفته های آتی میزبان معاون اول ریاست جمهوری در استان بوشهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این سفرها پروژه های اساسی را مطرح می کنیم افزود: دبیر خانه ای به نام هماهنگی طرح های ویژه تشکیل داده شده که در سه سطح طرح ها ارزیابی کرده که هر یک از سطح ها در حوزه استاندار، معاونین استاندار و فرمانداران شهرستان ها پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاشمان این است پروژه های مهم را ارزیابی کرده و تمامی آنها را با بهره گیری از ظرفیت استان جلو ببریم.

سالاری اظهار داشت: استان بوشهر علاوه بر نفت ظرفیت های متعددی دارد که می توان با پیگیری های لازم و پیوندهایی که باید با این امکانات خدادادی برقرار کرد استفاده بهینه ای از اینها به انجام رساند.

استاندار بوشهر از دریا به عنوان یکی از ظرفیت های نام برده و اضافه کرد: باید نگاهمان را به پیوندهایی متمرکز کنیم تا بتوانیم استفاده بهینه و بیشتری از دریا داشته باشیم.

وی ادامه داد: زیرساخت های حمل و نقل جاده ای می توانند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران در استان بوشهر باشد.

سالاری افزود: اجرای پروژه راه آهن بوشهر شیراز بصورت فاینانس چین و ضرورت ایجاد این پروژه مورد موافقت دکتر نوبخت قرار گرفته و پیش بینی می شود دستور عملیاتی شدن آن در کوتاه مدت صادر شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: این راه آهن زمینه اتصال بوشهر را به مرکز کشور فراهم کرده و جایگاه اقتصادی بوشهر را افزایش خواهد داد.

سالاری گفت:در خصوص بزرگراه بوشهر به شیراز بر اساس قانون، بزرگراه‌ها باید با حضور بخش خصوصی اجرا شوند به طوری که ۵۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد هم دولت مشارکت داشته باشد و معاون رئیس جمهوربا تامین ۵۰ درصد اعتبار دولتی این طرح موافقت کرد و مقرر شد با شناسایی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تامین ۵۰ درصد دیگر اعتبار، کار را زودتر شروع کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر