شما اینجا هستید

اخبار » ۵۰ هزار نفر از استان بوشهر عازم پیاده روی اربعین می شوند

 ۵۰ هزار نفر از استان بوشهر عازم پیاده روی اربعین می شوند

خبر بندر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به حذف هزینه صدور روادید پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰ هزار نفر ازاین استان برای شرکت در پیاده روی اربعین به عراق سفر کنند.

به گزارش خبر بندر؛عبدالکریم گراوند در نشست هماهنگی ستاد اربعین افزود: سال گذشته با ثابت نگه داشتن هزینه صدور روادید ۳۷ هزار نفر از استان بوشهر در آئین پیاده روی اربعین شرکت کردند.

وی اظهار کرد: پیاه روی اربعین در شرایط جنگ اقتصادی و رفتارهای سران آمریکا، یک مانور بزرگ قدرت است و هر چه کشور ایران در این مانور امکانات بیشتر ی پیش بینی کند استقبال بیشتری می‌شود.

گراوند ادامه داد: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران پیاده روی اربعین، شرایطی برای ارتباط لازم بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و موکب‌های استان باید فراهم شود.

وی بیان کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب کنسولی به زائران پیاده روی اربعین حسینی استان بوشهر، محل موقت برای استقرار کنسولگری عراق در بوشهر در نظر گرفته شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت مسائل امنیتی در مراسم اربعین افزود: با پیش بینی اقدامات امنیتی لازم در آئین پیاده روی اربعین از هر گونه تحرکات غیرقانونی باید جلوگیری شود.

وی ادامه داد: موکب ها برای فراگیری آموزش‌های لازم با هدف پیشگیری از حوادث در حوزه‌های بهداشتی، عقیدتی و امنیتی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: از ۵۴ موکب ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان ۲۰ موکب به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به مناطق سیل زده خوزستان و لرستان اعزام شد.

عبدالرضا مطاف افزود: در این مدت ۳۷۲ نفر در این موکب ها به سیل زدگان خدمات رسانی کردند و پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال کمک نقدی مردم استان بوشهربه سیل زدگان پرداخت شد.

عبدالرسول رنجبر مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: سال گذشته ۳۷ هزار و ۷۵۰ روادید برای زائران هم استانی صادر و

امسال نیز ثبت نام زائران اربعین از ۲۰ مرداد در سایت سازمان حج و زیارت آغازمی شود./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر