شما اینجا هستید

اخبار » دوست فوتبالیست و هنرمند من


او عاشق برگردان زدن بود

محمد افتخاری

به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد علی غلامی

عکس سمت چپ : اسفند ماه چهل و نه-عکس سمت راست : اردیبهشت نود و هشت

علی متولد آبادان بود و  بزرگ شده بندر دیر،او در دانشسرای مقدماتی بوشهر درس میخواند و من در هنرستان صنعتی حاج جاسم بوشهری

در خط حمله تیم فوتبال دانشسرا بازی میکرد ، خوب هم بازی میکرد ، عاشق برگردان زدن بود ،نزدیک به پنجاه سال پیش در تیم تابان ( شاهین کنونی ) در کناره ستاره های تکرار نشدنی اون روز بوشهر مانند احمد رزمی ، زنده یاد احمد تورانی و رضا ماهینی بازی میکرد .

بوسیله بچه های گناوه ای که در دانشسرای مقدماتی همکلاسش بودند با او آشنا شدم .همان موقع نسبت به بچه های همکلاسش خوش لباس تر و خوش تیپ تر و خوش برخورد تر بود .بعد از فارغ التحصیل شدن به سربازی و بعد پایان خدمت به عنوان معلم در روستای های دیر مشغول کار شد .

علی غلامی در دیر کاری کرد ، کارستان و پایه گذار فوتبال در دیر شد ، نمیدانم از نسل امروز دیر کسی او را میشناسد ؟ یا کسی قدر دان زحمات آن روزش هست ؟

کار بزرگ این انسان شریف به تئاتر مربوط میشود که از دیر  شروع کرد و تمام استان را به تحرکی وصف ناشدنی وا داشت و سیل خروشان گروه های تئاتری به جشنواره های استانی و کشوری سرازیر شد .

علی غلامی، معلم بازنشسته ، شاعر و بازیگر فیلمهای بسیاری از جمله کیمیا در سالهای اخیر آبادان زندگی میکرد و نمایشنامه مینویسد ، کارگردانی و بازیگری میکند . در شهر های بوشهر ، تهران ، اهواز و دزفول فوتبال بازی کرده ولی نه به شکل جدی بیشک اگر فوتبال را جدی میگرفت از بازیکنان معروف زمان خود میشد ، شاید عشق به دیر یا عشق به تئاتر نگذاشت که در تهران بماند و به فوتبالش ادامه دهد .

سالها ازش بیخبر بودم تا سال نود و هفت که مصاحبه ای با هفته نامه صدای بندر انجام داد و در فضای مجازی زیارتش کردم .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر