شما اینجا هستید

اخبار » نوازندگان نوجوان نی انبان در جشنواره جوان درخشیدند


خبر بندر: ساز نی انبان از جمله سازهای موسیقی در ایران است که پیش از این کمتر مورد توجه جدی در حوزه آموزش قرار گرفته است. ودر آموزشگاه ها و مراکز آکادامیک کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است. چند سالی است در شهر بوشهر و در آموزشگاه مهرآهنگ اصغر جاشویی که از نوازندگان قدیمی نی انبان، فلوت عربی کلارینت و سازهای بادی است، کلاس آموزش نی انبان را راه اندازی نموده است و شاگردان نوجوان و جوان زیادی را در عرصه موسیقی و ساز نی انبان تحویل جامعه موسیقی داده است.

امسال در جشنواره ملی جوان ودر رشته موسیقی بر خلاف سالهای گذشته تعداد زیادی از نوجوانان علاقمند با ساز نی انبان حضور داشتند که اجرای آنها مورد توجه برگزار کنندگان و مخاطبین جشنواره قرار گرفت.

اصغر جاشویی مربی این نوازندگان نوجوان می گوید:  مدت چندین سال هست که در آموزشگاه های مختلف موسیقی فعالیت دارم و هنرجویان زیادی تحویل جامعه دادم که این فرهمگ کهن پایدارتر بماند چندین سال هست که جشنواره ملی جوان در تهران برگزار میشود و امسال به خودم گفتم باید هنرجویان نوجوان و جوانی که برای فراگیری این ساز بومی تلاش کرده اند را در این جشنواره محک بزنم و به جامعه موسیقی معرفی کنم. این بود که با هماهنگی رییس انجمن موسیقی بوشهر جناب حکیم پور هشت نفر را  به جشنواره ملی جوان اعزام کردیم. باور کنید من در سالن وحدت تهران در کنارشون بودم عشق رو در چشمان این جوانان میدیدم با اینکه راه بسیار طولانی راطی کرده بودند و البته هزینه های سنگین برای شرکت در جشنواره داده بودند ولی تک تک این عزیران با عشق رو صحنه امدند و فرهنگ بوشهر کهن رو به نمایش گذاشتند.

ماهان فولادی و محمد کرمی در رشته سه‌‍تارنوازی، محمد جواد نجیبی در رشته کمانچه نوازی، صادق خیاطی‌فرد در رشته دف‌نوازی  و علیرضا زارعی،عرفان سعیدی،امیرمحمد هاشمی، آینا جاشویی، مبین مظلوم زاده، ابوالفضل جاشویی، امیرهوراد سلطانی، محمد حیدری خزاشبندی، رضا زارع، امیرعلی چوگان‌باز و آرمان کشفی در رشته نی‌انبان نوازی، پانزده نوازنده جوان استان بوشهر هستند که به سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان راه یافتند.

اصغر جاشویی مدرس ساز نی انبان

ابوالفضل جاشویی

امیر علی چوگان باز

مبین مظلوم زاده

عرفان سعیدی

اینا جاشویی

هوراد سلطانی

محمد حیدری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر