شما اینجا هستید

اخبار » کاهش ۲٫۵ درصدی طلاق در استان بوشهر

 کاهش ۲٫۵ درصدی طلاق در استان بوشهر/ مشکل کارت ملی حل شود

خبر بندر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در پنج‌ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش ۲.۵ درصدی طلاق در استان بوشهر بوده‌ایم.

به گزارش خبر بندرمجید خورشیدی در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر رتبه ۲۷ طلاق کشور را کسب کرده که امیدوارم شاهد تداوم این روند کاهشی باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به انتخابات پیش رو در سال جاری و الزام کارت ملی هوشمند در انتخابات، باید از طریق نمونه‌گیری، بررسی و تحقیق مشخص شود که چه افرادی و از چه مراکز جمعیتی فاقد کارت ملی هستند تا مشکل فقدان کارت ملی افراد حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بابیان اینکه آمار وقایع حیاتی در شهرستان‌های جنوبی -عسلویه، کنگان و جم- جای سؤال دارد و نیاز به بررسی‌های بیشتری در این حوزه احساس می‌شود گفت: خواهش من از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها این است که در خصوص آرامستان‌ها موارد مدنظر ثبت احوال را در نظر بگیرند، مواردی چون محصور شدن و تعیین متولی آرامستان‌ها جز مصوبات جلسه قرار بگیرد.

خورشیدی بابیان اینکه با توجه به حضور تعداد قابل‌توجه جمعیت عشایر در استان بوشهر، برای ثبت وقایع حیاتی و صدور کارت ملی این عزیزان همکاری و تعامل امور عشایر و ثبت احوال موردتوجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: در خصوص اعلام به‌موقع وقایع حیاتی ازجمله فوت همکاری بیشتری با ثبت احوال صورت بگیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز گفت: بیش از ۹۳ هزار نفر از مردم استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

اسکندر پاسالار بیان کرد: ۸۸ درصد واجدین شرایط استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند اما ۹۳ هزار و ۶۱۲ نفر هنوز در این خصوص اقدامی نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۰۵ کارت هوشمند ملی متقاضیان صادرشده و در دفاتر پیشخوان موجود است./ مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر