شما اینجا هستید

اخبار » به جای مردم، وزیر و رییس فدراسیون از ورد به استادیوم منع شوند

به جای مردم،  وزیر و رییس فدراسیون از ورد به استادیوم منع شوند

ابوامیر جنابی

در آخرین خروجی مجموعه آشفته فوتبال ایران شاهد حکم محرومیت مردم و طرفداران دو تیم بزرگ فوتبال ایران از دیدن بازی تیم هایشان بوده ایم! اتفاقی که بنظر می رسد همیشه برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی مدیران ورزش و رییس فدراسیون فوتبال صورت می گیرد. و معلوم نیست چرا نهاد های نظارتی چرا هیچ گونه برخوردی با متخلفان دولتی نمی کنند. اتفاقات پیش آمده در اواخر لیگ سال قبل و شروع لیگ امسال و فوت چند علاقمند به فوتبال در ورزشگاه اتفاق بسیار مهمی بوده که در دنیا کمتر اتفاق می افتد ولی در کشور ما متاسفانه به علت بی تدبیری و عدم انتصاب افراد مدیر و شایسته در راس کار در ماه های اخیر اتفاق افتاده و متولیان هم  به سادگی از کنارآن گذشته اند.

و جالب اینکه بعد از این همه فاجعه و اتفاقات نادرست  و نادر در فوتبال ایران ، نه تنها شاهد بر کناری هیچ مدیر ورزشی و فوتبالی در ایران نیستیم، بلکه همین مدیران ورزشی و فوتبالی برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری هایشان توپ را به زمین مردم انداخته، آنها را متهم به آشوب کرده و خود مردم را از دیدن فوتبال محروم می کنند!! کاری که در هیچ کشور مردم سالاری اتفاق نمی افتد!!  در مهمترین این موارد و بعد از اتفاقات تلخ سال گذشته در دوبازی مهم دو تیم اصفهانی و تهرانی که منجر به مرگ یک نفر ومجروحیت ده ها نفر در استادیوم گردید و افتضاحات دیدار فینال جام حذفی و متعاقب آن حکم محرومیت دو ساله  فتاحی مسول مستقیم برگزاری مسابقات در یک اقدام کم نظیر فدراسیون فوتبال با دهن کجی همان فرد خاطی و محروم  را مجددا به عنوان مسول برگزاری مسابقات در سراسر کشور انتخاب کرد! و پیامد همین اتفاق بود که امسال شاهد تاخیر در شروع لیگ، جان دادن یک کودک در ورزشگاه آزادی و اخیرا محرومیت تماشاگران از دیدن بازی هستیم!!

در خصوص ضعف عملکرد و سوء مدیریت در فوتبال ایران مواردی بصورت تیتروار ذکر می شود.

۱: دو تیم بزرگ فوتبال ایران متاسفانه هنوز در اختیار دولت و وزارت ورزش هستند و یقینا هر اتفاقی که منجر به اغتشاش، بی نظمی  و هدر رفت منابع و بیت المال در این دو باشگاه شود. ابتدا متوجه شخص وزیر ورزش به عنوان رییس مجمع  و مدیر ارشد مدیران این دوباشگاه و سپس مدیرعاملان و هیئت مدیره این دوباشگاه می باشد و طرفداران به عنوانی کسانی که عملا هیچ اختیاری در انتخاب مدیران باشگاه و مسولین ورزش ندارند در مراتبط پایین مسولیت پذیری قرار می گیرند. که متاسفانه در این زمینه شاهد هیچ گونه مسولیت پذیری از سوی این عزیزان نیستیم

۲: وزیر ورزش وظیفه دارد یا بصورت کامل و عادلانه اعتبارات کافی را در اختیار این دو باشگاه قرار داده و مدیران مورد وثوق طرفداران و با دانش را به عنوان این دو تیم بگمارد یا اینکه این دو تیم بزرگ را در اختیار خود مردم قرار دهد که متاسفانه هردو مورد در خصوص این دوباشگاه در سالهای اخیر اتفاق نیفتاده است

۳: فدراسیون فوتبال وظیفه دارد شرایط و امکانات لازم را برای برگزاری مسابقات فوتبال در سطح کشور با همکاری وزارت ورزش مهیا نماید تا مردم به راحتی و سهولت برای دیدن مسابقات فوتبال در سطوح ملی و بین المللی  در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند . که متاسفانه کیفیت نامناسب ورزشگاه ها از صندلی، و ورودی، و خروجی و امکانات رفاهی استادیوم ها موید بی تدبیری مدیران در مهیا نمودناین شرایط است.

۴: حفظ شان و کرامت مردم مردم و هواداران فوتبال یکی از وظایف اصلی مدیران ورزش وفوتبال است و آنها وظیفه دارند با توجه به همین موارد مقدمات لازم را برای تماشای هر مسابقه ورزشی در هر مرکز مورد تایید وزارت ورزش را فرااهم بیاورند که متاسفانه در بیشتر موارد حداقل ها نیز رعایت نمی شود

۵: حفظ جان مردم و هواداران فوتبال یکی از وظیفه اصلی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال  در برگزاری لیگ های مختلف است. ولی در سالهای اخیر شاهد جان دادن بسیاری از هواداران ویا معلولیت بسیاری از این عزیزان در جریان برگزاری مسابقات بوده ایم و البته نکته مهم این است که در هیچ مواردی شاهد بازخواست، محاکمه و اخراج هیچ مدیر ورزشی و عوامل فدراسیون به جهت از بین رفتن جان یک انسان در ورزشگاه های نبوده ایم.

۶-وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وظیفه دارند امکانات نظارتی کامل را برای برگزاری مسابقات فراهم کنند تا هر تماشاگر خاطی را شناسایی و با آن برخورد کنند. متاسفانه در این خصوص نه تنها مسولیت محترم به وظایفشان عمل نمی کنند بلکه برای راحتی کار و دور کردن مسولیت از روی دوش خود خطای یک نفر را به پای همه تماشاگران نوشته  و در یک غیر قانونی همه مردم را از دیدن یک مسابقه فوتبال محروم می کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر