شما اینجا هستید

اخبار » معاون دانشگاه پزشکی بوشهر: داروهای کرونا فقط در اختیار بیمارستان‌ها است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: داروهای مربوط به بیماری کرونا از نظر قانونی فقط در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و به هیچ داروخانه‌ای داده نمی‌شوند.

دکتر یحیی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: داروهای کرونایی سهمیه بندی است و براساس سهمیه در اختیار استان‌ها و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: داروی رمدسیویر در مطالعات داخل کشور در زمینه تاثیر بر درمان کرونا نمره قابل قبولی را کسب کرده و پس از کشورهای آمریکا و اروپا، ایران از معدود کشورهایی است که تولید این دارو را شروع کرده‌است.

 یادآورشد: رمدسیویر دارویی بیمارستانی است برای بیماران بدحال و بیمارانی که وارد فاز دوم درمان شده‌اند با نظر پزشک متخصص و کمیته علمی مصرف می‌شود و برای بیماران زیر دستگاه و سرپایی مناسب نیست. 

وی تاکید کرد: تاکنون چهار محموله داروی رمدسیویر وارد استان بوشهر شده که از این میزان سه محموله وارداتی و یک محموله تولید داخلی بوده‌است افزون براین محموله پنجم تولید داخلی این دارو در راه استان بوشهر است که بزودی در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به وجود نمونه تقلبی داروی رمدسیویر در بازار و اختلاف قیمت زیاد آن در بازار براساس تصمیم سازمان غذا و دارو مقرر شده که این دارو تنها در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: داروی رمدسیویر یک داروی تخصصی و بیمارستانی است و مردم نسبت به تهیه خودسرانه از بیرون اقدام نکنند چون نمونه تقلبی آن با قیمت خیلی گرانی در بازار وجود دارد و مورد تائید سازمان غذا و دارو نیز نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: داروی ریسژن به عنوان داروی کمکی برای درمان کرونا تولید داخل است و اجازه داده شده‌است در اختیار داروخانه‌ها قرار گیرد. 

وی در باره واکسن آنفلوآنزا افزود: تا هفته آینده توزیع این واکسن انجام و براساس سهمیه بندی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

رضایی تاکید کرد: براین اساس در گام نخست تزریق واکسن آنفلوآنزا به کسانی که سالم هستند توصیه نمی‌شود بلکه کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای و از ریسک بالاتری برخوردار هستند باید در اولویت قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر