شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش قیمت زمین و مسکن با شایعه ایجاد منطقه آزاد بوشهر
گروه : سرخط خبرها

شایعه منطقه آزاد بوشهر این روزها در این شهر باعث افزایش قیمت های واحدهای مسکونی شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شایعه مطرح شدن منطقه آزاد بوشهر باعث شده بسیاری از مردم در خصوص افزایش قیمت منازل مسکونی در شهر بوشهر نگران باشند و مراجعات آنها نیز به بنگاههای املاک بیشتر
شود.

یکی از شهروندان بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش قیمت های واحدهای مسکونی ابراز نگرانی کرد و گفت:امیدواریم مسئولین تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشند.

وی افزود:با هر زحمتی که بود توانستم پولی را برای اجاره جمع آوری کنم ولی آلان حتی نمی توانم پول پیش را هم پرداخت کنم.

افزایش قیمت واحدهای مسکونی با شایعه شدن بندر آزاد

دشتی یکی از بنگاه داران شهر بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:از زمانی که این شایعات بوجود آمد اجاره واحدهای مسکونی افزایش پیدا کرده به گونه ای که قیمت رهن از ۳۰ میلیون به ۶۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: قبل از سال هرکس قصد فروش داشت حاضر بود باشرایط و زیر قیمت این کار را انجام بده ولی در حال حاضر حتی تلفن‌های ما را هم جواب نمی‌دهند و منتظرند که قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

عرب زاده مسئول یک بنگاه معاملاتی دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از وقتی که شایعه منطقه آزاد بوشهر پیچید هیچ گونه فروش، اجاره و رهنی نداشته‌ایم همه مردم دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها برود بالا و هم اکنون نیز قیمت های واحدهای مسکونی در حال افزایش است.

یکی دیگر از بنگاه داران املاک بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شایعه منطقه آزاد بوشهر این روزهای باعث شده که مردم مراجعات زیادی به بنگاه‌ها برای خرید داشته باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم قیمت واحدهای مسکونی یک‌ماه قبل را نسبت به الان بررسی کنیم شاید افزایش چشمگیری نداشته ولی با این روند احتمال افزایش وجود دارد.

دولت تدبیر و امید نسبت به توسعه مناطق آزاد اهتمام دارد

معاون نظارت و راهبردی رییس جمهوری نیز در سفر اخیر خود به بوشهر در این خصوص گفت: دولت برای استفاده از ظرفیت های مختلف مناطق نگاه مثبتی به توسعه مناطق آزاد دارد و در سفرهای استانی هرجا احساس کردیم ظرفیتی برای ایجاد مناطق آزاد وجود داشته است این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر محمد باقر نوبخت افزود: برخلاف گذشته که نگاه دولت به سمت توسعه مناطق آزاد نبود، دولت تدبیر و امید نسبت به توسعه مناطق آزاد اهتمام دارد.

استاندار جدید بوشهر نیز پس از انتصابش پیگریهایی نیز در این خصوص انجام داده است.

مصطفی سالاری در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر موقعیت مکانی این منطقه محرمانه است اما در شهرستان بوشهر اجرا می شود و بر قیمت مسکن و کالاهای دیگر تاثیری نخواهد داشت.

ایجاد منطقه آزاد بوشهر یکی از مطالبات اصلی مردم بوشهر است

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر نیز گفت: ایجاد منطقه آزاد بوشهر یکی از مطالبات اصلی مردم بوشهر است که با پیگیری های استاندار بوشهر در دولت تدبیر و امید بجد مورد توجه قرار گرفته و پیگیری­‌های قانونی در مراجع مختلف در دولت در دست اجراست.

رضا عوض پور افزود: این موضوع پس از تایید کمیسیون برای اتخاذ تصمیم نهایی درهیات وزیران مطرح و به عنوان لایحه تصویب شود وپس از انجام همه این مراحل و تصویب هیات دولت، لایحه مربوط به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود که در صورت تصویب در کمیسیون تخصصی، در صحن علنی مجلس مطرح و پس از تصویب نمایندگان مجلس، مصوبه تاسیس منطقه آزاد به دولت ابلاغ می شود.

عوض اضافه کرد: مستندات طرح توسط استان بوشهر تهیه شده و برای تایید و تصویب موضوع در مراجع یاد شده بجد، توسط مدیریت عالی این استان در حال پیگیری است.

وی در خصوص تاثیر تاسیس منطقه آزاد بوشهر بر قیمت زمین نیز گفت: محدوده تعیین شده منطقه آزاد ۱۰۰ درصد از اراضی ملی، موات، لم یزرع و استحصال شده از اراضی جذر و مدی تشکیل شده و بنابراین تاثیری بر قیمت اراضی غیر د ولتی و مسکن و املاک در بندر بوشهر ندارد.

عوض پور به زمان بر بودن تصویب این طرح اشاره وبیان داشت : از مردم انتظار می رود که تحت تاثیر شایعاتی که با هدف سوء استفاده اقتصادی و مالی ایجاد می شود قرار نگیرند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر