شما اینجا هستید

اخبار » آئین تجلیل از گروه جهادگران سلامت شهید سلامت زهرا عبدالهی در گناوه برگزار شد.

طی آئینی از گروه جهادگران سلامت شهید سلامت زهرا عبدالهی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت داشته اند در مصلی گناوه برگزار شد.

امام جمعه گناوه گفت: اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان مربوط به تشییع و دفن اموات از سوی متولیان امر در آرامستان الزامی و باید به صورت کامل عملیاتی شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از گروه جهادگران سلامت شهید سلامت زهرا عبدالهی افزود: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در خصوص دفن نکردن اموات در روزهای پنجشنبه و جمعه و حضور معدود در تشییع جنازه، اما این مصوبه به طور کامل در شهرستان گناوه اجرا نمی‌شود و برخی از صاحبان اموات این مصوبه را نادیده می‌گیرند.

وی اظهار کرد: براساس این مصوبه قرار بود از بستگان اموات تعهد گرفته شود که بیش از ۲۰ نفر در هنگام تشییع عزیزان خود حاضر نشوند اما دیده می‌شود که در برخی از این مراسم‌ها از ۳۰۰ تا حتی یک هزار نفر هم حضور یافته اند.

رکنی حسینی ادامه داد: درصورتی‌که مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا کامل اجرایی نشود و  مردم نیز  به پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند این بیماری کنترل و مهار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه امکانات و تجهیزات مراکز درمانی این شهرستان جواب‌گوی نیاز مردم نیست و در زمان حاضر ظرفیت مراکز درمانی این شهرستان تکمیل شده است، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم برای حفظ جان خود و دیگران و کمک به کادر درمانی ضروری است.

امام جمعه گناوه گفت:سیر افزایشی بیماری کرونا در کشور، هشداری برای کسانی است که هنوز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این بیماری را باور ندارند.

امام جمعه گناوه از جهادگران سلامت و مدیر و خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان گناوه که ایثارگرانه اموات کرونایی را  غسل و تدفین می‌کنند تقدیر کرد و گفت: این حرکت جهادی آنان تا همیشه در اذهان باقی می‌ماند.

معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: مردم شهرستان‌های گناوه ودیلم از بدو شیوع ویروس کرونا جهادی وارد عمل شدند .

حجت الاسلام سیدعبدالجلیل حسینی افزود: بازاریان این شهرستان در اوج فصل درآمدزایی مغازه‌های خود را تعطیل کردند تا جان خود و دیگر هموطنان را از گزند بیماری کرونا در امان بدارند و این اقدام ارزشمندی است.

مسئول گروه جهادگران سلامت شهیده زهرا عبدالهی گناوه گفت: این گروه آمادگی کامل برای تسغیل و تدفین اموات کرونایی نه تنها در شهرستان گناوه بلکه در دیگر شهرهای همجوار را دارد.

حجت الاسلام مهراب خادمی افزود:  این گروه با وجود برخی نامهربانی‌هایی که ازطرف برخی صاحبان اموات و حمایت نشدن دیگران از آنان از بدو شروع فعالیت شده است، در راه رضای خدا و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب گام برداشته اند.

وی اظهارداشت: این گروه در روزهای نخست با سه نفر در زمینه تسغیل و تدفین اموات کار خود را شروع کردند و امروز ۱۱ نفر از خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) و دیگر جهادگران در این امر خداپسندانه شرکت دارند.

خادمیگفت: تغسیل افراد فوت شده بر اثر ویروس کرونا برای غسال‌ها با سختی‌ همراه است زیرا احتمال ابتلای این قشر زحمت‌کش از اموات بسیار زیاد است اما اگر هیچ کسی برای غسل و کفن این اموات اقدام نمی‌کرد این واجب بر زمین می‌ماند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه گفت: طلبه‌های این مدرسه همپا با دیگر حافظان سلامت بصورت جهادی وارد میدان شدند و در چندین جبهه ازجمله تغسیل و تدفین اموات کرونایی ارایه خدمت کردند که برگ زرینی در تاریخ روحانیت است.

سیده زهرا موسوی نسب افزود: باتوجه به امکان خطر انتقال این بیماری  و حاضرنشدن خانواده اموات به غسل دادن،  برخود تکلیف دانستیم این سنت الهی را با لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب  ادا کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر