شما اینجا هستید

اخبار » کتاب جدید نویسنده گناوه ای رونمایی شد

کتاب سربازان صفردرجه در گناوه رونمایی شد

کتاب سربازان صفردرجه در گناوه رونمایی شد

خبر بندر:با همت موسسه مردم نهاد نیمدری سبز بندر گناوه کتاب “سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا حمزه” اثر “عبدالکریم نیسنی” فعال اجتماعی و روزنامه نگار پیشکسوت گناوه ای روز جمعه در آیینی رونمایی شد.

به گزارش خبر بندر:  نویسنده در کتاب رونمایی شده به یکصد حکایت و صد نکته از بندرگناوه پرداخته است.

عبدالکریم نیسنی به عنوان فعال رسانه در بندر تاریخی گناوه فعالیت داشته و در کتاب خود روایت‌های مستندی که از دل فرهنگ و رویدادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این منطقه بیرون آمده در قالب خاطراتی به رشته تحریر در آورده است.

بسیاری از نوشته‌های کتاب چاشنی طنز دارند که در دل موقعیت‌های ایجاد شده برای شخصیت‌ها و اتفاق‌های پیرامونی آنها به وجود می‌آید و باعث می‌شود خواننده یک مطلب تاریخی و مستند را با لبخند بخواند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر در این آئین گفت: عبدالکریم نیسنی از مفاخر استان بوشهر در حوزه‌های نویسندگی و روزنامه‌نگاری است.

محمدمظفری افزود: خاطره نویسی یکی از روش‌های ثبت حوادث و اتفاق‌های مهم تاریخی است که در دهه‌های اخیر مورد استقبال نویسندگان، مورخان و فعالان حوزه تاریخ قرار گرفته است.

وی بیان کرد:  اگر چه کرونا باعث تعطیلی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شده است اما حوزه کتاب تعطیل بردار نیست و برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در هفته کتاب باید برنامه‌ریزی کرد.

مظفری افزود: امسال برنامه‌های بسیار متنوعی برای  بزرگداشت هفته کتاب از سوی  دستگاه‌های فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد در بخش کتاب باید قبل از سایر حوزه‌ها، ایده‌های جدیدی را در این حوزه ارائه کنند.

نویسنده و مدیر انتشارات دریانورد گفت: عبدالکریم نیسنی از خدمتگزاران صدیق حوزه فرهنگ و هنر گناوه است و کتاب “سربازان صفر درجه” حاصل سال‌ها تلاش و کوشش این نویسنده در گناوه است.

غلامحسین دریانورد افزود: کتاب “سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا حمزه” در ۴۲۳ صفحه و در تیراژ یک هزار نسخه از سوی انتشارات دریانورد چاپ شده است.

عبدالکریم نیسنی نویسنده کتاب سربازان صفر درجه در چهارراه ناخدا حمزه گفت: این کتاب حاصل ۳۰ سال تلاش و فعالیت من در حوزه فرهنگی است .

وی افزود: بسیاری از مطالب کتاب را در هفته نامه صدای بندر به صورت گزینشی چاپ کرده بودم که در کتاب ویرایش جدید شده است.

نیسنی بیان کرد: این کتاب حاوی حکایت‌ها و روایت‌هایی از اتفاق‌های اجتماعی و فرهنگی است که در دهه‌های ۴۰  تا ۶۰  در گناوه اتفاق افتاده است و بخشی از آن را در دوره بیماری خود در بیمارستان تدوین کردم.

وی اظهار کرد: کتاب سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا حمزه مشتمل بر سه فصل شامل مقدمات، صد نکته صد حکایت و مستندات است.

نویسنده این کتاب درخصوص عنوان چهارراه ناخدا حمزه افزود: ناخدا حمزه یک ملوان و ناخدای لنج بوده که در ابن محله سکونت داشته و  چهار راه به نام ایشان معروف است.

وی گفت: بندرگناوه دارای چهارراه‌های مهمی است که از همه معروف تر چهارراه ناخدا حمزه بوده که بهترین نشانی برای ورود به این شهر است.

عبدالکریم نیسنی سال ۱۳۲۸ در شهر بوشهر متولد شده و مدت زیادی از عمر خود را در کسوت کارمند شهرداری بندر گناوه سپری کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر