شما اینجا هستید

اخبار » خانواده های بوشهری شب یلدا را بدون دورهمی برگزار کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر، محمد مظفری مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در جلسه هماهنگی  ویژه شب یلدا در ایام کرونا گفت: با توجه به اتفاقات  خوبی که در کنترل شیوع کرونا در استان بوشهر افتاده، باید تلاش کنیم  برای ریشه کن کردن این ویروس  این وضعیت را حفظ کنیم.


وی با بیان اینکه  شب یلدا به عنوان یکی از آیین های دیرینی ایرانی هرساله  نوسط خانواده جشن گرفته می شودافزود: امسال باید تلاش کنیم در جهت کمک به کنترل شیوع کرونا  شب چله را بدون دورهمی و فقط با اعضای خانواده های خودمان برگزار کنیم.
وی با اشاره به نگرانی  وزارت بهداشت و کادر درمان  در خصوص تبعات برگزاری دورهمی  های شب یلدا  افزود: انشالله با مدیریت خانواده ها ، مثل جشن نوروز و مناسبت های مذهبی و سوگواری  که مردم با رعایت شیوه نامه ها و دستورات کادر درمان به کنترل این بیماری کمک نمودند، شاهد همکاری خانواده ها  در زمینه شب یلدا نیزخواهیم بود.
مظفری افزود:  کنترل های لازم باید  از سوی اتاق اصناف و شبکه بهداشت در شب های منتهی به شب یلدا  بر بازار بیشتر شده و اصناف مرتبط مثل شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها ضمن برنامه ریزی مناسب برای  ارائه خدمات لازم به شهروندان، موظف به رعایت کامل  شیوه نامه ها  بشوند.
وی همچنین با اشاره به  لزوم اطلاع رسانی دقیق به مردم در خصوص تبعات دورهمی ها در شب یلدا ، گفت: شهرداری های استان با بسیج تبلیغات محیطی  و مجازی در اختیار خود با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی پیام های آموزشی لازم را به خانواده های منتقل کنند.
مظفری با تاکید بر برگزاری مجازی برنامه های فرهنگی و هنری شب یلدا افزود : برنامه ریزی ویژه ای از سوی  صدا و سیماو  دستگاه های فرهنگی استان  و سازمان های مردم نهاد برای شب یلدا  در فضای مجازی تداریک دیده شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر