شما اینجا هستید

اخبار » پویش یلدای مهربانی در استان بوشهر برگزار شد

۴۵۰ سمن بوشهری در پویش‌های شب یلدا مشارکت دارند

حسین بهروزی

محمد مظفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر افزود: نیمی از این تعداد در اهدای بسته‌های ویژه شب یلدا شامل میوه‌ها و تنقلات مرسوم، کیک یلدایی و کتاب به نیازمندان حاشیه شهرهای استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: بخشی از سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر به صورت تخصصی در زمینه نیکوکاری و شناخت و یاری نیازمندان فعالیت می‌کنند اما در مناسبت‌هایی چون شب چله بسیاری دیگر از سمن‌ها نیز به آنها پیوسته‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: از جمله رسوم و آیین‌های ایرانیان  در شب چله، کمک به خانواده‌های نیازمند  و دستگیری از آنها بوده است و اکنون نیز برخی از سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر در این زمینه پیش گام بوده‌اند.

مظفری ادامه داد: شاخصه مهم کمک‌های سازمان‌های مردم نهاد استان به خانواده‌های نیازمند در خفا بودن  و کمک در گم نامی و حفظ کرامت خانواده‌های نیازمند است طوریکه هیچگونه تصویری از آن منتشر نمی‌شود.

وی با اشاره به تقارن شب یلدا و روز پرستار بیان کرد: پرستاری عبادت  و ارزش انسانی  فراتر از مظاهر و ظواهر دنیوی است و این شب فرصت و بهانه مناسبی برای بزرگداشت تلاش‌ها ‌و تقدیر از خدمات ایثارگرانه کادر درمان استان بوشهر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد بوشهری از بدو شیوع کرونا با تهیه خودجوش گان و لباس پرستاری، تلاش برای کاهش شیوع بیماری و هم حضور در بیمارستان، همپای کادر درمان و به ویژه پرستاران بوده‌اند و امروز نیز ۴۵۰ سمن پویش‌های بسیاری را در راستای ترغیب مردم در پرهیز از دورهمی‌ها اجرایی کرده‌اند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر