شما اینجا هستید

اخبار » ‎جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر ریگ شهرستان گناوه با موضوع دهه بصیرت برگزار شد



حسین بهروزی
به گزارش خبربندر : امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهر ریگ گفت : در بدو تاسیس ستاد نماز جمعه در بندرریگ شورای فرهنگ عمومی شکل گرفت و با توجه به تغییراتی که در شورای سیاسگذاری انجام ما هم نگاه خود را به این جلسات تغییر داده ایم و دلیل عدم حضور عزیزان از مرکز شهرستان به این دلیل بوده است و اکنون خوشحالم در کنار مسئولین عزیز از مرکز شهرستان هستم.و امیدوارم این مسیر که بسیار امیدوار کننده است با همکاری و همدلی شما تدوام داشته باشد.
‎حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش افزود :جلسه شورای فرهنگ عمومی نگاه بالاتری به مسایل خواهد داشت نگاه تخصصی به مشکلات جامعه هدف اصلی این جلسه بوده است و نتیجه این نگاه تخصصی کاهش آسیبها و مشکلات جامعه بوده است.هر کس که علم و فرهنگ را در پیش بگیرد میتواند در مقابل مشکلاتایستادگی کند و این یک مدیر الگو خواهد بود.
‎وی گفت : امروز کرونا از اصلی ترین مشکلات روز دنیا است که جلسه فرهنگ عمومی میتواند تشکیل جلسه دهد ودر کنار جلسات دیگر با رعایت پروتکلهای بهداشتی در زمینه های مختلف فرهنگ سازی کرده این مشکل بزرگ را مدیریت کند.در ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا س حماسه نهم دی ماه و یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم که دی ماه مثل بهمن ماه ماه خاطره هاست علاوه بر همزمان شده شهادت حضرت فاطمه س که این ایام از ده روز به سه روز کاهش یافته است با دیماه حماسه نهم دی ماه و شهادت سردار سلیمانی هم ارزش بالایی به این ماه داده اند.
هاشمی منش در ادامه افزود : اگر نهم دی ماه یک حماسه میشود و روز بصیرت روز میثاق امت با ولایت نام میگیرد تلاشها صورت گرفته است تعریف من از بصیرت این است که انسان کار ثواب را از کار ناحق جدا کند. سردار سلیمانی بصیرت را در پیش گرفت بود که سردار دلها شد و دشمن کمر به نابودی آن بست اما غافل از آن که ملت ما با شهادت بیدار تر میشود

‎بخشدار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهر ریگ شهرستان گناوه گفت : حساسیت در دی ماه اینقدر بالاست که با محرم و صفر برابری میکند چون دیماه ماه خون و قیام بوده است. فرار شاه ،پیش زمینه انقلاب اسلامی ایران در این ماه شکل گرفته است . باید وظیفه خود بدانیم که ارزش این ماه را
‎ درک کنیم و پیرو آن باشیم. فضا سازی در این ایام قطعا میتواند برای همیشه دی ماه را زنده نگه دارد.
‎محمدحسین بازویی افزود : ما تجربه خوبی در بحث عاشورا داشتیم و در تابستان در اوج شیوع ویروس کرونا محرم و صفر را با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار کردیم و شکرخدا اتفاقی نیافتاد که شرمنده مردم شویم . من بعنوان نماینده دولت انتظار دارم که توسط جلسه شورای فرهنگ عمومی مراسمات را از فضای مجازی به حقیقی تغییر بدهیم .
‎وی در ادامه گفت : مراسم سردار دلها طبق هماهنگی انجام شده منطقه دوم دریایی سپاه رزمایشی را در روز سه شنبه خواهد داشت و ما هم با لنج داران و قایق داران هماهنگ کرده ایم در حرکتی نمادین به سمت جزیره خارگو حرکت کنند که قطعا نمایش اقتدار خواهد بود و ما نشان خواهیم داد که سردار دلها از یاد نرفته و نخواهد رفت.

‎، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه هم گفت : این جلسه در سه محور تعیین و تبادل نظر خواهد شد نخست فرارسیدن ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت زهرا س دوم حماسه نهم دی ماه که در تقویم ملی ما روز بصیرت نامگذاری شده است و در آخر فرارسیدن اولین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که یکی از مخلص ترین افراد انقلاب بود که توسط تروریستها به مقام شاخص شهادت نائل شد و قطعا شهادت پاداش زحمات سردار دلها در این انقلاب بوده است و هر سه محور حتما باید در چارچوب رعایت پرتوکلهای بهداشتی تمامی دستگاهای دولتی همزمان با تمامی مساجد و حسینیه ها مراسمات برگزار شود.
‎علیرضا سبحانی افزود : جلسه شورای فرهنگ عمومی از نامش پیداست مهم نظرات عموم است که همیشه محور این جلسات بوده است و قانون گذار همیشه حرف نخست را میزند. در این جلسه همه مدعوین باید حاضر شوند و نماینده از جانب آنها قابل قبول نیست چونکه مسائل فرهنگی شهر در یک یا چند موضوع خاص تبادل نظر خواهد شد .
‎پیشنهادهای قابل اجرا با رعایت پروتکلهای بهداشتی یکی اینکه در نرم افزار شاد سه دقیقه معلمین در مورد مراسمات قید شده با دانش آموزان خود صحبت کنند ، مراسم شب شهادت و شام غریبان حضرت زهرا س ، نصب بنر در ورودی شهر ، نصب بنر درب های ورودی ادارات و مساجد حسنیه ها ، مسابقه از وصیت نامه سردار سلیمانی ، مسابقه دل نوشته از سردار سلیمانی و جملات ناب سردار سلیمانی در قالب پوستر از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام فاطمیه ، حماسه نه دی ماه و سالگرد سردار سلیمانی در شهر بندرریگ خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر