شما اینجا هستید

اخبار » دولت از گفتمان هنری حمایت می‎کند/ استان بوشهر در حوزه داستانی نویسی ظرفیت بالایی دارد

محمد تقی ایرانی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی اظهار داشت: به تمام دست‎اندرکاران برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی باید خداقوت گفت چراکه در جشنواره‌‏ای ایفای نقش کردند که مزین به نام مقدس امام رضا (ع) است.



وی بیان کرد: تداوم این چنین برنامه‎هایی در آگاهی بخشی به جامعه بسیار موثر است و در استان بوشهر برگزاری مطلوب جشنواره ملی داستان نویسی رضوی نشان از وجود ظرفیت‏‌های بالای استان در این حوزه است.


ایرانی اظهار داشت: کشور ایران را به نام ائمه(ع) و بویژه امام رضا (ع) می‎شناسند و در این  سرزمین عشق اسلام و شیعه همواره در آن موج می‎زند.

وی ادامه داد: انقلاب ایران نیز به عنوان یک انقلاب اسلامی در دنیا به این ویژگی شناخته شده و باید افتخار کرد به زندگی کردن در زمانی که عشق به ولایت و ائمه اطهار در این کشور حکمفرما است.

ایرانی افزود: ایران اسلامی افتخار بزرگ میزبانی امام رضا (ع) را دارد و هر آنچه که دارد به برکت وجود این امام همام و رهبر بزرگوار شیعیان جهان است.

وی گفت: امروز جامعه بشری نیازمند بیان اعتقادی از اسلام است و آنها در حوزه شیعه می‎خواهند نگاه ائمه به مسائل مختلفی مانند علم، هنر، مسائل اجتماعی، اعتقادی به زبان هنری دریافت کنند.

ایرانی ادامه داد: گفتن حدیث و سیره با زبان عامیانه بدون شک تاثیرگذاری آن نسبت به واژه‎های ثقیل بیشتر خواهد بود و در این زمینه هنرمند امروز یک وظیفه سنگین دارد تا مفاهیم و اعتقادات را به زبان هنر بیان کند.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در طول تاریخ همواره زبان شعر، نثر، قافیه، عروض، مصرع و بیت را خوب بیان کرده و با زبان شیرین با دنیا صحبت کردند که مفاهیم اعتقادی نیاز باید در همین قالب به جامعه بشری عرضه شود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر ادامه داد: داستان نویسی کوتاه یا بلند این‎ها ادبیاتی است که دنیا می‌تواند با استفاده از این ابزار فرهنگی و هنری اعتقادات جامعه ایرانی را بروز برای جوامع مختلف عرضه کند.

ایرانی گفت: هنرمندان باید تلاش کنند زیبایی‎ها را با استفاده از اعتقادات مردم ایران زمین بیان کنند چراکه اهداف، رفتار، فرهنگ جامعه امروز ایرانیان برای عرضه و تاثیرگذاری بیشتر نیاز به گفتمان امروزی دنیا دارد.

وی بیان کرد: چنانچه این گفتمان برای جهانیان باز شود به طور قطع در کنار سایر گفتمان ها نیز ایران اسلامی حرف های  زیادی برای گفتن خواهد داشت و اصول و قواعد خود را به شیوه شایسته‎تری برای جهانیان روشن خواهد کرد.

ایرانی اظهار داشت: در چنین برنامه‎هایی، هنرمندان و فرهنگ سازان و بویژه علاقه‎مندان فرهنگ دینی محور هستند و باید نقش خود را با جدیت هر چه تمام‎تر ایفا کنند.

وی افزود: باید از ظرفیت عظیمی که در حوزه نیروی انسانی و هنری کشور وجود دارد بدون کمترین نگرانی به آنها فضا داده شود و کمک کرد تا آنها با گفتمان خود در جامعه اثرگذاری لازم را داشته باشند.

ایرانی افزود: در حوزه های مختلف دولت نیز باید این گفتمان را شناسایی و رسمیت دهد و همچنین برای توسعه و ترویج گفتمان هنری برنامه داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر