شما اینجا هستید

اخبار » دومین جشنواره ملی نمایشخانه برگزار می شود.


محمد مظفری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ایجاد نشاط در جامعه  و بهبود فضای خانواده های  درگیر در بحران مقابله با کرونا بخصوص در ایام نوروز و آشنایی بیشتر خانواده ها با هنر فاخر تئاتر  و دسترسی بیشتر شهروندان به این هنر فاخر دومین جشنواره ملی نمایشخانه(تئاتر در خانه) را در سطح ملی برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز وبا همراهی
کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امور اجتماعی  و فرهنگی استانداری بوشهر همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و سازمان بسیج هنرمندان  استان بوشهر ، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی ایلیا و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در گستره ملی برگزار خواهد شد.
مظفری با اشاره به لزوم حضور خانواده های ایرانی در منازلشان در ایام نوروز و عدم انجام سفرهای نوروزی افزود: تولید نمایش های خانگی می تواند یکی از شیوه های ساعات فراغت خانواده ها در ایام نوروز باشد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر با اعلام اینکه اولین دوره این جشنواره با استقبال خوبی از سوی خانواده ها و هنرمندان حرفه ای تئاتر در سراسر کشور روبرو شده افزود: قرار است برگزیدگان این جشنواره در دو سطح حرفه ای و غیر حرفه ای پس از بازبینی آثار ارسالی انتخاب شوند.
دبیر دومین جشنواره ملی نمایشخانه با بیان اینکه اثار ارسالی به این جشنواره باید با موضوعات،
متل ها و قصه های سرزمین مادری ،زندگی  با کرونا و پساکرونا و
نوروز و خانواده باشد افزود:نمایش های  ایرانی( نقالی، خیمه شب بازی ، نمایش های آیینی نوروزی، نوروز خوانی )نمایش عروسکی، نمایش های کوتاه آپارتمانی از جمله شیوه هایی است که آثار دراین قالب ها باید تولید شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر