شما اینجا هستید

اخبار » بوشهر قرمز شد

وضعیت کرونایی بوشهر قرمز شد

خبر بندر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان بوشهر از وضعیت نارنجی به قرمز کرونایی تغییر رنگ داد.

به گزارش خبر بندر؛ کتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین براساس این سامانه هم اکنون وضعیت شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان استان بوشهر در شرایط نارنجی و دشتی، تنگستان، کنگان، دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از دیماه سال گذشته به غیر از شهرستان تنگستان همه ۹شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفتند اما با توجه به برخی عادی انگاری‌ها و سهل انگاری‌ها به تدریج رنگ کرونایی این شهرستان‌ها به زرد و نارنجی تغییر کرد.  

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی و توجه نکردن مردم به توصیه‌های بهداشتی شمار بستری‌های کرونایی در این استان از روزانه ۶۰ نفر به ۱۶۶ نفر افزایش یافته و براساس بررسی‌های انجام شده تعداد مبتلایان به کرونا در این استان نسبت به دی ماه گذشته هشت برابر شده‌است. 

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۹۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و هشت نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۳هزار و ۹۰۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و  ۸۹۹  نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری افزود: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، افزایش دورهمی‌ها، برپایی مراسم تجمعی عروسی و عزا، جشن‌ها و توجه نکردن به محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی از جمله علت افزایش مبتلایان به کرونا است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر