شما اینجا هستید

اخبار » بازدید معاون استاندار از مناطق زلزله زده

بازدید معاون استاندار از مناطق زلزله زده

معاون استاندار بوشهر: خسارت زلزله گناوه  حداقل است

خبربندر: معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: باوجود عمیق بودن و شدت ابعاد زلزله ۵.۹ ریشتری روز گذشته شهرستان گناوه صدمات و خسارات برجای مانده آن حداقلی است.

به گزارش خبربندر، محمدتقی ایرانی در بازدید از مناطق آسیب دیده از زلزله روستاهای بخش مرکزی گناوه افزود: باتوجه به وضعیت و شرایط کرونایی  و وضعیت بیمارستان‌ها ، اتفاق روی داده به یک معجزه شبیه بود که با خسارات سنگینی و صدمات جانی مواجه نیستیم.

وی بیان کرد: از اینکه مردم این منطقه سالم هستند خوشحالیم و خسارت ها جبران و بهتر از گذشته ساخته می‌شود.

ایرانی اظهارداشت: همدلی ، همراهی و همدردی نسبت به جامعه خود باارزش ترین و بهترین رویه ای است که از هم جدا نشویم .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی  استانداری بوشهر افزود: رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری در ساعات اولیه  وقوع حادثه زلزله با استاندار بوشهر تماس گرفتند و  مسایل را رصد کردند.

وی بیان کرد:  گزارش کامل خسارت ها پس از برآورد نهایی و جمع بندی به  ستاد بحران کشور اعلام خواهد شد.

ایرانی افزود: عوامل اجرایی برآوردهای لازم و اولیه خسارت ها را انجام دادند و پس  از گزارش فرماندار،  پیگیری های لازم برای جبران به روستائیان  اختصاص پیدا می کند.

وی با اشاره به پس لرزهای متعدد در گناوه بیان کرد: پس لرزه های اتفاق افتاده براساس گزارش  موسسه ژئوفیزیک تهران خیلی پایین است هرچند مردم باید مراقبت های لازم را مدنظر بگیرند.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری  بوشهر با تقدیر از همه عوامل اجرایی شهرستان گناوه گفت: از خانوارهای کمیته امداد حادثه دیده بازدید صورت گرفت و  افراد تحت پوشش و بی سرپرست مورد توجه بیشتر قرار می گیرند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر