شما اینجا هستید

اخبار » تغییر وضعیت کرونایی بوشهر شکننده است

سعید کشمیری صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: تغییر وضعیت کرونایی این استان شکننده است و در صورت هرگونه عادی انگاری و سهل انگاری امکان شیوع دوباره ویروس با شدت بیشتری وجود دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۸هزار نفر مبتلا به ویروس شده اند این درحالی است که تا اول فرودین ماه آمار مبتلایان به این ویروس تنها ۲۰ هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت ویروس جهش یافته میزان شیوع در این مدت در استان بسیار افزایش یافته به طوری که شمار بستری‌ها از ۶۰ نفر در بهمن ماه به ۴۸۰ نفر در فروردین ماه رسید.

کشمیری اضافه کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون یک هزار و ۷۹ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

وی یادآور شد: اگر امروز رنگ کرونایی بسیاری از استانهای کشور تغییر کرده تنها به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و لازمه ادامه این روند پرهیز از هرگونه عادی انگاری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در زمان حاضر ۲۱.۵ درصد شناسایی افراد مبتلا به کرونا و ۳۵.۵ درصد شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است.

عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: در زمان حاضر ۱۷هزار و ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط در استان بوشهر زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته اند که در فاز نخست ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر و در فاز دوم نیز تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر واکسن دریافته کرده اند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال در استان واکسن دریافت کرده اند.

خواجه ئیان در خصوص بازرسی‌ها گفت: کل بازرسی های انجام شده ۲۱۸هزار و ۸۵۸ مورد بوده که از این شمار ۱۸هزار و ۴۳۳ نفر اخطار گرفتند و چهار هزار و ۶۹۴ نفر نیز به مراجع قضایی ارجاع و یک هزار و ۶۰۹ مورد نیز پلمب انجام شده است.

وی یادآور شد: در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش اصناف و صنایع با دو درصد افزایش از ۸۵ به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

منبع : فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر