شما اینجا هستید

اخبار » نمایشخانه ، می‌تواند الگوی شایسته‌ای برای رویدادهای نمایشی مشابه باشد

به گزارش خبربندر قادر آشنا روز دوشنبه در پیامی به دومین جشنواره نمایشی “نمایشخانه”، با قدردانی از هنرمندان و برگزار کننددگان این رویداد، افزود: از آنجا که جامعه هدف این جشنواره خانواده‌ها و فرزندان هنرمند ایران هستند، دایره اثرگذاری آن می‌تواند بسیار وسیع و پایا باشد.

وی افزود: تئاتر، این کهن هنر انسان محور از دیرباز بانی بنیان‌های فکری و فلسفی بسیاری بوده است و اصول فکری متفکران زیادی در قالب نمایش و تئاتر قوام یافته و به جهان عرضه شده اند.

آشنا اضافه کرد: رسالت تئاتر آنگاه به کمال می‌رسد که نیکی‌ها و خصلت‌های شریف انسانی را به زبان شیوا و زیبای درام به مخاطبانش ارائه کند و در نیکوتر شدن حال جهان بکوشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمندان ایرانی همواره با خلاقانه‌ترین شیوه‌ها کوشیده‌اند تا مضمون‌های کلان انسانی و اخلاقی را در صحنه‌های نمایش به تماشای مردمان این سرزمین بگذارند و این رسالت در ماه‌هایی که جهان با بلایی ناگزیر مواجه شده است با دشواری ها و البته با نوآوری‌هایی در گوشه گوشه سرزمین هنر پرورمان همراه شده است.

وی گفت: یکی از این راهکارها، بهره گیری از امکان و قابلیت‌های فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی برای عرضه آثارنمایشی و برقرار کردن ارتباط روزآمد با مخاطبان است.

آشنا بیان کرد: امروز این بزنگاه به یاری نوآوری و همت هنرمندان در اجراها و نیز برگزاری رویدادهای نمایشی، عرصه رخدادهای مبارکی شده است.

آیین اختتامیه  دومین  جشنواره ملی نمایشخانه که به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و با حمایت دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به دبیری محمد مظفری روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر