شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح سه کتابخانه روستایی در شهرستان گناوه

افتتاح سه کتابخانه روستایی در شهرستان گناوه
خبر بندر:سه کتابخانه روستایی به همت دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در شهرستان گناوه راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر؛ محمد مظفری مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر در مراسم افتتاح سه کتابخانه روستایی در شهرستان گناوه گفت: در راستای طرح راهبردی توسعه فرهنگی واجتماعی ۳۱ شهرستان کشور، فعالیت های خوبی در شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرستان های مورد نظر وزارت کشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه: خوشبختانه با محوریت سازمان های مردم نهاد برنامه های بسیار خوبی در قالب این طرح انجام شد گفت: یکی از برنامه های شاخص این طرح توسعه فضاهای فرهنگی در روستاهای شهرستان گناوه با استفاده از ظرفیت های موجود بود که خوشبختانه با مشارکت دستگاه های فرهنگی و نظارت فرمانداری به خوبی انجام شد.
مظفری با بیان اینکه عدم پیش بینی استقرار نهادهای فرهنگی و اجتماعی در روستاها از مهمترین چالش های اجتماعی در روستاهاست افزود: کتابخانه ها و مساجد می توانند کمبود فضاهای فرهنگی واجتماعی در روستاها را جبران کنند.
وی تصریح کرد: کتابخانه ها می توانند با مشارکت خانواده هو به مرکز مدیریت کنترل آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگی در روستاها تبدیل شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان برای راه اندازی این سه کتابخانه را مورد تقدیر قرار داد وافزود: علاوه بر بر فرماندار محترم شهرستان بخشداران محترم مرکزی و بخش ریگ، دهیاران و شوراهای اسلامی این سه روستا، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی، و حوزه هنری استان در تامین کتاب ، در کنار دفتر امور اجتماعی بوده اند.
غلامرضا مهرجو فرماندار شهرستان گناوه نیز در آیین افتتاح ۳ کتابخانه روستایی در شهرستان گناوه گفت: کتابخانه های روستایی در کانون های فرهنگی مساجد، و پایگاه های بسیج می توانند زمینه توسعه روستاها را فراهم کنند.
وی تصریح کرد:که دهیاران و شوراهای اسلامی در زمینه راه اندازی کتابخانه های روستایی برنامه ریزی کنند
مهرجو با بیان اینکه طرح های خوبی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی با مشارکت فرمانداری ودفتر اموراجتماعی استانداری در سالهای گذشته در شهرستان انجام شده افزود: تجهیز مدارس محلات حاشیه ای ، تجهیز سالن های ورزشی و پارک های حاشیه شهر گناوه از این موارد است.
وی با اشاره به فعالیت گسترده سازمان های مردم نهاد در سطح شهرستان افزود در سال گذشته ۷ تفاهم نامه در خصوص توسعه اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین سمن های شهرستان دفتر اموراجتماعی منعقد گردیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر