شما اینجا هستید

سرخط خبرها » شعار (اراده ملی برای زمین پاک) در مدارس شهر بوشهر
گروه : سرخط خبرها

به گزارش صدای بندر ؛ روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، به مناسبت فرا رسیدن روز زمین پاک و به ابتکار و همفکری انجمن های مردم نهاد دوستدار محیط زیست ، برنامه ی آموزشی مشترک توسط اداره کل حفاظت محیط زیست ، پلیس راهنمایی و رانندگی و آتش نشانی در تعدادی از مدارس بوشهر برگزار شد.

این برنامه که یکی از ایده های مسئول انجمن حامیان محیط زیست بوشهر بود با استقبال بسیار خوب دانش آموزان و مسئولین مدارس همراه شد.
محمد مهدی طیاری مسئول انجمن حامیان محیط زیست بوشهر هدف از پیشنهاد و اجرای این طرح را ارتقاء سطح فرهنگ دانش آموزان و گسترش فرهنگ راهنمایی و رانندگی و حفاظت از محیط زیست در جامعه دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش آموزان به خصوص پایه های ابتدایی تاثیرپذیری بیشتری از آموزش و فرهنگ سازی دارند، می توانند نکاتی که توسط کارشناسان این ادارات به آنها تعلیم داده می شود به جامعه انتقال دهند.

در این برنامه ها که در مراسم صبحگاهی مدارس اجرا شد، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اجرای تاثیرگذار سعید نوذری کارشناس روابط عمومی این اداره ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک و اشاره به شعار ” اراده ملی برای زمین پاک ” نکاتی از قبیل پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و عدم رها کردن زباله در طبیعت، عدم پرتاب زباله از خودرو و جلوگیری از انجام این کار ، حفاظت از حیات وحش با تذکر به دیگران به جهت عدم شکار و عکاسی به جای شکار توضیح داده شد و پیشنهاد جهت عضویت در طرح محیط یار به دانش آموزان ارائه شد.

سروان عبدی کارشناس آموزش اداره راهنمایی و رانندگی در جریان این برنامه ها نکات مهمی را در مورد رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نکات زیست محیطی در سفرها و جریمه پرتاب زباله از خودرو به دانش آموزان یادآور شد.

کارشناسان آتش نشانی نیز در اجرای این طرح نکات آموزشی مفیدی را به دانش آموزان متذکر شدند.

این طرح هم اکنون در سطح مدارس شهر بوشهر در حال اجرا بوده و تا پایان هفته زمین پاک ادامه دارد و امید می رود این برنامه ها در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر