شما اینجا هستید

اخبار » اتاق شیشه ای شورای شهر

اتاق شیشه ای شورای شهر

ضرغام خرمی
خبر بندر: شورای شهر یک نهاد اجتماعی و مردمی است که در راستای بهبود خدمات شهری شکل گرفته است لذا نسبت به سایر نهادهای اجتماعی در خط مقدم ارتباط و پاسخگویی با مردم هستند . از طرفی شهرداری بعنوان بزرگترین سازمان خدمات رسان شهری نقش بسزایی در میزان رضایت مندی یا نارضایتی مردم دارد .
اختلافات بین اعضا شورای دوره پنجم سابقه ای به اندازه عمر شورا دارد به نظر می رسد ریشه این اختلافات به سهم خواهی و منافع برخی از افراد بیرون شورا برمی گردداختلافاتی که به زیان مردم بود و باعث شد تا شورا نتواند از ظرفیت های قانونی و نظارتی خود استفاده لازم را بکند ابهامات و اختلافات بین شورا و شهرداری ؛ و استنکاف شهردار علی رغم عملکرد خوب ، به ابهامات مطرح شده ،تحلیل های متفاوتی را در افکار عمومی به دنبال داشت .
به نظر می رسد آنچه بعنوان دغدغه اعضا محترم منتخب شورای دوره ششم می باشد استفاده حداکثری از زمان غیر رسمی در اختیار برای انتخاب شهردار خواهد بود .که قابل درک و احترام است ابقا یا برکناری و یا گزینش شهرداری باید بدور از فشارهای اجتماعی دنبال شود .
انتظار می رود منتخبین محترم دوره ششم به گونه ای برنامه ریزی نمایند که نمایندگان افکار عمومی و رسانه ها در زمان ارائه برنامه کاندیدای تصدی شهرداری حضور داشته باشند تا میزان تطابق برنامه ها با شاخص های منتخبین مشخص شود .
صرفا بعنوان پیشنهاد عرض می شود
۱- در راستای شفاف سازی و آگاهی بخشی؛ در صورت امکان برنامه کاندید شهردار از طریق فضای مجازی یا درگاه اختصاص شورا در اختیار عموم قرار گیرد.
۲- سخنگوی شورا ، خلاصه تصمیمات مهم را در اختیار رسانه ها قرار دهد .
۳- مدیریت کوتاه مدت تکرار خواهد شد مگر اینکه صلاح مردم شهر در نظر گرفته شود بدون در نظر گرفتن فشارهای بیرونی
۴- از شهردار آینده انتظار داریم که پروژهایش را در زیر چتر هویت بالادست مورد تایید شورا توسعه دهد .
امید که پرچم سازندگی شهر ، همچنان به همت دلسوزان برافراشته نگه داشته شود .
✍️ ضرغام خرمی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر