شما اینجا هستید

اخبار » دو کتابخانه روستایی در شهرستان دشتی راه اندازی شد.


خبربندر: به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و همکاری شورا و دهیاری روستاهای باغان و محمد آباد و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی دو کتابخانه روستایی راه اندازی شد.
 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این آیین گفت: روستاها ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های مختلف دارند که با اقدامات موثر خود می‌توانند زمینه شکوفایی منطقه را فراهم کنند.
محمد مظفری اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر طرح ایجاد کتابخانه‌های روستایی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب در مناطق اجرا کرد و در سال جاری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و فعالان کتاب‌خوانی موفق به  تاسیس پنج کتاب خانه در شهرستان‌های دشتی و گناوه شد.
وی افزود: کتاب خانه ها باید اتاق فکر روستاها باشند و شورا و دهیار باید با برگزاری جلسات هفتگی توسعه روستا را از این حوزه دنبال کنند.
مظفری بیان کرد: کسب مقام برتر کشوری توسط باشگاه کتاب‌خوانی روستا های دشتی را نشان از استعداد بالای حوزه کتاب در شهرستان دشتی دانست که باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر عنوان کرد: فرماندار شهرستان دشتی سابقه‌ای دیرینه در ارتباط با فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر دارد که این خود یک مولفه مثبت به شمار می‌آید.

عبدالله نادری نیز در آیین افتتاح کتابخانه  روستای محمدآباد شهرستان دشتی بیان کرد: توجه و حمایت از فرهنگ و هنر در هر جوامع علاوه بر پیشرفت و توسعه دیگر حوزه‌ها، پویایی مردم آن جامعه را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه کتاب‌خانه در عین محتوای غنی باید جذابیت نیز داشته باشد، افزود: فضای مجازی یک آسیب جدی در جامعه است که باید با اجرای برنامه‌های متنوع در جذب مخاطبین به کتاب خوانی اقدام و سرانه مطالعه را افزایش داد.
نادری اظهار کرد: ۳۶۰ دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی روستای محمدآباد مشغول به تحصیل هستند که می‌توانند با افتتاح این کتاب‌خانه در کنار تحصیل و اوقات فراغت به کتاب‌خوانی بپردازند.
وی تصریح کرد: انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی دشتی برنامه‌هایی را در مناطق مختلف شهرستان در دستور کار قرار داده که اجرای آنها می‌تواند کمک شایانی به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد.
نادری اضافه کرد: شناسایی ذائقه مخاطبین کتاب‌خانه در هر منطقه موضوع مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد تا در  گسترش کتاب خوانی موثر باشد .
وی تصریح کرد: اداره کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان با تهیه کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف این مکان فرهنگی را حمایت کند تا افراد روستا از آثار تولید شده در حوزه‌های گوناگون استفاده نمایند.
فرماندار دشتی عنوان داشت: در شرایط موجود جامعه که در بسیاری از مناطق هیچ فعالیت فرهنگی اجرا نمی‌شود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان دشتی اقدامات خوب و موثری انجام داده‌اند که جای تحسین دارد.
بخشدار مرکزی شهرستان دشتی نیز گفت: کتاب‌خانه‌ها یک نهاد ملی اجتماعی هستند و افتتاح این مکان‌‌های فرهنگی در مناطق مختلف از جمله  در توسعه روستا می تواند نقش مهمی داشته باشد.
خدیجه ندرتی اظهار کرد: با توجه به توان بالا، انگیزه مضاعف و نگاه فرهنگی که در شورای اسلامی روستا وجود دارد با افتتاح این کتاب‌خانه در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی دیگر حوزه‌های روستا باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: آغاز به فعالیت این کتاب خانه نقطه شروعی برای روزهای بهتر و فعالیت‌های اثرگذارتر در بخش فرهنگ روستا است.
حمید زارعی افزود: تاسیس باشگاه کتاب‌خوانی سردار دلها و کسب مقام برگزیده کشوری در سال اول فعالیت خود گواه بر ادعای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این روستا دارد.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت شورای اسلامی، این شورا می‌تواند گام‌های موثری جهت توسعه روستا در این حوزه بردارد.
زارعی از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و مسئولین شهرستان جهت همکاری و حمایت در راه‌اندازی این مکان فرهنگی تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد افتتاح این کتابخانه گامی مثبت برای دیگر فعالیت‌ها باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر