شما اینجا هستید

اخبار » آغاز طرح هرخانه یک نهال دراستان بوشهر

خبر بندر :طرح ” هر خانه یک نهال ” استان بوشهر ، طرحی از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد استان وقشرهای مختلف مردم ، روز پنجشنبه از شهرستان‌های گناوه و دیلم استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبر بندر: محمد مظفری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر   در مراسم آغازین این طرح در شهرستان دیلم گفت: در راستای توسعه فضای سبز استان که نیاز فوری و مهم  شهرها و روستاهای استان می باشد، طرح هر خانه یک نهال با مشارکت مردمی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امروز در تعریف شاخص های توسعه شهری  فضای سبز از موارد مهم محسوب می شود. در شهری که فضای سبز فقیر باشد نمی شود انتظار سرزندگی و شادابی داشت.

مظفری با بیان اینکه در مسیر توسعه نشاط اجتماعی  در استان باید شهرهای سرسبز ی داشته باشیم،  طرح هر خانه یک نهال را بهانه خوبه بری همکاری مردم و دولت برای بالا بردن فضای سبز در استان  دانست.
این طرح که قرار است در کل استان بوشهر اجرا شود، از بندردیلم با کاشت ۲۰۰ اصله نهال نارنج در شهرک مسکن مهر این شهر آغاز شد و سپس در بندرگناوه با کاشت ۴۰۰ نهال از همین گونه استمرار یافت.
وی اظهارکرد: در قالب طرح هر خانه یک نهال قرار است در معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر و روستا و در مسیر هر خانه یک نهال کاشته شود.
وی با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استان در اجرای طرح هر خانه یک نهال در استان بوشهر گفت: خانواده‌ها برای رشد، پرورش و نگهداری از نهال‌های کاشته شده کمک و یاری کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: توسعه فضای سبز شهرها از ضرورت‌های زندگی امروزی است و در این طرح کشت گونه‌های سازگار با آب و هوای شهرهای استان مورد تاکید است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر