شما اینجا هستید

اخبار » تجلیل از استاد جواهری در بندرریگ

خبربندر: همزمان با هفته کتاب مراسم تجلیل از استاد حسین جواهری در بندرریگ برگزار شد

به گزارش خبربندر: محمد مظفری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر  در مراسم تجلیل از حسین جواهری نویسنده و پزهشگر بندرریگی و رونمایی از کتاب چکیده های خامه جدید ترین کتاب ایشان  گفت: تجلیل از مقام معلم ، پژوهشگر و نویسنده  سیره و روش  بزرگان دینی ماست و این عمل خیر باید در کشور نهادینه شود.

ایشان با اشاره به اینکه  کتاب باید به عنوان چراغ  راه بشر در همه زمینه های زندگی  شهروندان حضور داشته باشد. افزود: مطالعه کتاب باید به عنوان یک وظیفه در فرهنگ ما وارد و پذیرفته شود.

وی تصریح کرد: فعالیت های حوزه کتاب ،ایجاد زیر ساخت ها و فعالیت های حوزه کتاب اگر منجر به بالا رفتن سرانه مطالعه مردم نشود ارزشش را ازدست می دهد.

وی با اشاره  به خدمات ارزشمند استاد حسین جواهری درحوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ، تالیف های ارزشمند ایشان  در حوزه علوم پایه و کتاب های درسی و غیر رسمی شیمی را گنجینه گرانبهایی برای نظامی آموزشی ایران عنوان نمود.

مظفری  با بیان اینکه اشراف و تسلط استاد جواهری ، به علوم مختلف از جمله علوم پایه، ادبیات فارسیف ادبیات عربف ادبیات عامه، تاریخ شفاهی، تاریخ سیاسی ایران و فرهنگ ملل از   ایشان چهره ای دانشمند و جامع الاطراف ساخته است .ایشان  را گنجینه ای دانست که جامعه دانش آموزی ، دانشجویی و نظام پژوهشی استان بوشهر باید از تجربیات ایشان بیش از این استفاده نمایند.

حسین جواهری پژوهشگر و نویسنده بندرریگی نیز در این آیین با برشمردن مقام علم افزود: حضور  و تلمذ در محضر پدر  که از عالمان وارسته زمانه خودبود  و معلمان  عزیزم مرا در مسیری قرار دارد که امروز خداوند را بابت آن شاکرم

وی افزود:کتاب چکیده های  خامه را  شامل بیش از دو هزار  مصراع گمشده ابیات معروفی دانست که در مثال های روزنه ما فقط ک مصراع از آن گفته می شود و مصراع دیگر معمولا مغفول می ماند.

وی با بیان اینکه این مطالب را در ۵۳ قسمت در هفته نامه صدای بندر  و در مدت چند سال  به جامعه ادبی  استان عرضه داشته ام افزود: امروز خوشحالم که حاصل این پژوهش  را  امروز در کتابی ۸۰۰ صفحه ای  تقدیم علاقمندان می کنم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر