شما اینجا هستید

اخبار » رونمایی از کتاب شاخه های مرجانی شادروان مظفری ( تابش)+ تصاویر
گروه : اخبار

صدای بندر :عصر شنبه ودر مراسمی ویژه ودر نشست جرگه عشاق شاعران حوزه هنری از کتاب شاخه های مرجانی شامل سروده های شادروان محمد مظفری ( تابش ) رونمایی گردید.
اعظم کدایی – صدای بندر :در این مراسم که با حضور شاعران و علاقمندان شعر و ادب و اعضای جرگه عشاق و خانواده مرحوم مظفری برگزار گردید؛ استاد اسکندر احمد نیا با اشاره به سابقه شعر و ادبیات در استان بوشهر شاعران نسل جدید را یاد گاران نسل پیشین ادبیات بوشهر نامیدند.
وی با اشاره به وجود شاعرانی مثل فایز ،محمد خان دشتی ، آتشی ، علی مرادی و… بوشهر را گنجینه شعر و ادب دانست.
وی افزود مرحوم مظفری هرچند در هیچ دانشگاهی درس نخوانده بود ولی از مجموعه شعرهای ایشان می توان پی برد که او شعر را خوب می فهمیده است.
وی گفت : به جرات می توان گفت : وی اگر فرصت می یافت تا کمی در حوزه تکنیک شعری کسب تجربه و علم اندوزی کند به عنوان یکی از بهترین غزل سرایان استان معرفی می شد.
احمد نیا با اشاره به اشعار اجتماعی مرحوم مظفری ؛ او را فرزند زمانه خود عنوان نمود و گفت مظفری در مسیر زندگی هیچ وقت همه چیز را به سود دنیوی نفروخت.
وی افزود : مظفری در یک ماراتن که در زندگی خود داشت دفتر شعرش را نوشت یعنی در فواصل زندگی و زمان استراحت خود را وقف شعر کرد او بین این ماراتن بزرگ به شعر روی آورد و دلمشغولی هایش را که همان در د جامعه ، ایل ، روستا و طایفه اش بود را به شعر سرود.
استاد احمد نیا تصریح کرد : شعر مرحوم مظفری حاوی رنج‌های شاعر است وشعری است که مؤلفه‌های گردشی دارد.
اسکندر احمدنیا افزود: هر شعر و گاهی هر بیت به اختصاص موضوع و پرداخت مولفه خاص خودش را دارد. شاعر، اجتماع، حزن، اندوه، مذهب و آیین، عشق وروزمرگی‌های ملموس و واقعیت‌های بعضا مشترک با اقلیم‌های دیگر را رصد کرده است.
احمدنیا اضافه کرد: اشعار و سراسر کتاب در هر قالبی که سروده شده‌اند ویژگی برتری در زمینه روایی بودن دارند ودر بعضی اشعار به نوعی خودجوش فراتر از اختیاراتی که شمس قیس یا بزرگان و آرایه شناسان برای شاعر قایل شده‌اند عمل کرده است.
وی تصریح کرد: این کتاب یادگار توام با الگویی است برای هر کسی که آن را می‌خواند وبا زبان شعر هم درون خودش را به تماشا نهاده است و به افشای عمیق انسان خوب بودنش مبادرت ورزیده و هم راه درست وبه جرگه آفتابیان ملحق شدن را زمزمه کرده است.

مسئول آفرینش‌های ادبی واحد حوزه هنری بوشهر نیز گفت: شعر مظفری برخواسته از قلب پاک اوست وبه همین خاطر بر دل‌ها حک می‌شود. مرحوم مظفری از قدرت مشاهده بالایی برخوردار بوده و نسبت به اتفاقات پیرامونش به سادگی عبور نمی‌کرده است.
فرزند ارشد مرحوم مظفری نیز گفت: از برگزار کنندگان برنامه بویِژه مدیریت حوزه، معاونت فرهنگی وهنری، واحد آفرینش‌ها و استاد احمدنیا قدردانی می‌کنم.
بهروز مظفری افزود: محمدمظفری متخلص به تابش در ۱۳۱۴ در روستای چهار روستایی گناوه به دنیا آمد ودر ۱۳۹۲ جان به جان آفرین تسلیم کرد. مرحوم مظفری رمانی به عنوان بیت الحزن نیز در سال ۱۳۵۲ نوشته که به زودی به چاپ می‌رسد.
در این نشست همچنین تعدادی از شاعران به شعر خوانی پرداختند و. در پایان نیز با حضور خانواده ایشان و شاعران از کتاب شاخه های مرجانی رونمایی گردید.
118jpg119)119115)116117112)113114)111)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر