شما اینجا هستید

سرخط خبرها » همایش ساعتی برای زمین در برازجان
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: همایش ساعتی برای زمین به بهانه ی تجلیل از فعالان و حامیان عرصه حفاظت از محیط زیست در آخرین روز از هفته ی زمین پاک در برازجان برگزار شد.

به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، این مراسم که با حضور فرماندار، اعضاء شورای شهر، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و اعضاء تشکل های مردم نهاد شهرستان دشتستان در دبیرستان امام خمینی ره برگزار شد صادق پورسالم رییس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان ضمن خوش آمد گویی و تشکر از حضور مدعوین در این مراسم و اهمیت دادن به مناسبت های زیست محیطی اظهار داشت: مایه ی افتخار است این مراسم در محلی برگزار گردیده که یکی از پایگاه های آموزش فرهنگ محیط زیست می باشد و در خدمت دانش آموزانی هستیم که آینده سازان دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند.

وی افزود: امیدوارم جامعه آینده، به مراتب دلسوز تر و پیگیر تر از ما مسائل مربوط به حفاظت از این کره ی خاکی را دنبال کنند و شما دانش آموزان پرچمدار حفاظت از طبیعت باشید.
پورسالم خاطرنشان کرد: حفاظت از طبیعت به تنهایی و از عهده یک سازمان خارج است و پشتوانه های مردمی تاثیر بسیاری بر پایداری شرایط طبیعی زمین دارد .

رییس اداره محیط زیست شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی و کمک به بالندگی انجمن های مردم نهاد برای حفاظت از طبیعت است افزود: بحمداله شهرستان دشتستان با وجود پنج تشکل ثبت شده زیست محیطی و چندین گروه مردمی حامی محیط زیست، یکی از شهرستان های فعال در زمینه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست است.
وی ادامه داد: امیدوارم تفکرات زیست محیطی عمومی به حدی رشد یابد که بتوان به عنوان سدی در برابر مخربان طبیعت از آن بهره برد و ضمن کمک به بالندگی سرزمین زیبای اسلامی کوچکترین آسیبی به طبیعت آن وارد نشود.

فرماندار دشتستان نیز در این همایش گفت : در شهرستان دشتستان سرانه فضای سبز شهر کلمه با ۲۵ متر مربع و شهر برازجان با ۱۴/۷ مترمربع از میانگین استانی که ۹ مترمربع می باشد بالاتر است و شهر های وحدتیه و بوشکان با حدود ۳مترمربع، پایین ترین سرانه فضای سبز را دارا هستند.

دکتر ارسلان زارع با تکید بر اینکه حفظ محیط زیست در دستور کار قرار دارد، افزود: باید تلاش کنیم تا محیط زیستی سالم و هوایی پاک و زندگی نوام با سلامت برای شهروندان فراهم شود زیرا زندگی پایدار و پرنشاط با هماهنگی و سازگاری با طبیعت شکل می گیرد.
فرماندار دشتستان اضافه کرد:یکی از مهمترین شاخص های توسعه منابع انسانی و اجتماعی هر جامعه ، حفظ محیط زیست و بهره برداری صحیح از محیط طبیعی است .همه مسولان باید خود را موظف به حفظ آن بدانند چرا که غفلت از محیط زیست ،اهداف توسعه را تضعیف می کند.
وی یادآور شد:ما همگان وظیفه داریم تا هوایی پاک ، آسمانی آبی و زمین زنده به نسل های آینده هدیه بدهیم.طبیعت مهربان است و ماهم بایستی با طبیعت مهربان باشیم.
در پایان این مراسم از حامیان محیط زیست شهرستان دشتستان تقدیر بعمل آمد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر