شما اینجا هستید

اخبار » جشن روز ملی خلیج فارس در گناوه برگزار شد

خبر بندر: به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز جشن روز ملی خلیج فارس در پایانه مسافربری دریایی گناوه واقع در جوار ساحل با همکاری اداره بندر ودریانوردی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگه اطلاع رسانی خبر بندر: محمد مظفری دبیر این جشن و  عضو هیات مدیره موسسه نیمدری سبز گناوه در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: دهم اردیبهشت روزی افتخارآمیز و مهم در تاریخ ایرانیان و  یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.
محمدمظفری افزود: این دریا سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس می‌شناسند.
وی با انتقاد از عدم اجرای برنامه های فاخر از سوی دستگاه های دولتی گفت: فرزندان این دیار همچون نادر مهدوی و بسیاری از شهدای خلیج فارس برای ایرانی ماندن این دریای پارسی بسیار مجاهدت کرده اند و شایسته است مسولین استان برای بزرگداشت این روز برنامه های خاصی داشته باشند.
وی اظهارداشت: موسسه نیمدری سبز به مناسبت گرامیداشت این روز مهم و تاریخی، جشنی با همین عنوان و با اجرای برنامه های فاخر فرهنگی و هنری مختلف تدارک دیده است.
عضو هیات مدیره موسسه نیمدری سبز گناوه بیان کرد: استان بوشهر، سرزمین رئیسعلی دلواری و میرمهنا در طول تاریخ نماد مبارزه با استعمارگران در خلیج فارس بوده است.
رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: این جشن برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس با همت موسسه مردم نهاد نیمدری سبز و به پیشنهاد این اداره برگزار شده است.
اجرای نمایش آیینی توسط گروه تئاتر ایلیا ، خیام خوانی، موسیقی سنتی و پاپ، شعر و شاهنامه خوانی با موضوع خلیج فارس، مانور قایق ها و کشتی های آتشخوار و خاطره گویی ناخدایان و غواصان و  تجلیل از قهرمانان خلیج فارس در دوران دفاع مقدس عمده این برنامه‌ها بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر