شما اینجا هستید

اخبار » غریب مثل روز ملی خلیج فارس

غریب مثل روز خلیج فارس
✍️محمد مظفری
روز خلیج فارس یکی از روزهای خاطره انگیز ایرانیان است، چه برای آنهایی که همزاد و همسایه این دریای پارسی هستند ، چه برای آنهایی که در آن سوی کشور در کنار دریای زیبای خزر زندگی می کنند یا آنهایی که در کویر بزرگ ایران به این میراث دیرین ایرانی عشق می ورزند.
خلیج فارس سند دیرین دلاوری ایرانیان است، و برای ایرانیان مایه غرور ، چه آن روزی که فرزندان این مرز و بوم پرتغالی های غاصب را از هرمز بیرون راندند، چه آن روزی که میرمهنای بندرریگی هلندی ها را از خارگ بیرون راند، یا روزی که ریسعلی در ساحل دلوار شکستی به انگلیسی ها وارد کرد ، یا همین اواخر رشادات فرزندان این دیار در مقابله با سربازان و ناوهای جنگی آمریکایی به فرماندهی نادر مهدوی،
برای همین است که خیلی ها می خواهند این دریای پارسی را صاحب شوند و همیشه ناکام مانده اند.
از سال ۱۳۸۳ در اواخر دولت دوم خاتمی بود که روز دهم اردیبهشت را در تقویم ملی به عنوان روز خلیج فارس نامگذاری کردند و به همین خاطر در سالهای پیش جشن های ملی و استانی در سراسر کشور و بخصوص در استان های ساحلی برگزار گردیده است.
امسال اما در آغازین سال از قرن جدید سکوتی عجیب در برگزاری روز خلیج فارس و عدم توجه نهادهای دولتی به این روز مهم آنقدر شگفت آور بود که واکنش بسیاری از مردم، دانشمندان و نخبگان این سرزمین را به دنبال داشته است!
امسال نه تنها هیچ بزرگداشت ملی با حضور مسولین بلند پایه کشور دراین زمینه برگزار نگردید، بلکه در استان بوشهر نیز به غیر از برگزاری جشن های مردمی توسط سازمان های مردم نهاد هیچ جشن، رویداد، سخنرانی، بزرگداشت، و مانوری با حضور مدیران دولتی برگزار نگردیده است!
این سکوت عجیب مدیران دولتی در روز خلیج فارس و عدم برگزاری جشن های ملی و استانی سوال هایی را در ذهن بسیاری از فعالان این حوزه به وجود آورده که علت این امر چیست؟
آیا این کم کاری از تنبلی و سوء مدیریت است یا اینکه سیاستی جدید در قبال روز خلیج فارس است؟
ای کاش کسی پیدا میشد و جواب علت کم کاری نهادهای دولتی در خصوص روز ملی خلیج فارس را می داد
!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر