شما اینجا هستید

اخبار » ۲۵۰ مترمربع از حریم دره گپ گناوه آزاد سازی شد

خبربندر: رئیس اداره منابع آب گناوه گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و با هماهنگی دادستان عمومی و فرماندار و همکاری شهرداری گناوه ،۲۵۰ متر مربع از حریم و بستر دره گپ این شهرستان آزاد سازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر: سیدعبدالرسول محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این اقدام در راستای برخورد و مقابله با ساخت‌ و سازهای در حریم ، جلوگیری از تصرف بستر دره گپ و تسهیل در احداث خیابان جدید توسط شهرداری بوده است.

وی گفت: درصورت ساخت و ساز غیرمجاز در بستر حریم رودخانه دره‌گپ گناوه ، موجب پس زدگی و طغیان آن در زمان سیلاب و خسارت به همه مردم شهر خواهد شد.

رئیس اداره منابع آب گناوه افزود: برخی تجاوزها به حریم رودخانه‌ها در نقاط دیگر شهرستان گناوه طرح دعوی شده است که به محض صدور حکم اقدامات لازم انجام خواهد شد و به برخی افراد اخطاریه داده شد که اگر اقدامی صورت ندهند برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

رودخانه دره گپ از رودهای فصلی استان بوشهر و طول آن ۶۵ کیلومتر ، در ۷ کیلومتری شمال شرقی بندر گناوه با رود دره بدن مخلوط شده است و پس از عبور از شرق این بندر ساحلی به خلیج فارس می‌ریزد.

این رود از کوه‌های بنه پیر، چره زن و دشت کربلا در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی بندر گناوه از ۲ ریزابه اصلی که هر دو دره گپ نام دارند ، سرچشمه می‌گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر