شما اینجا هستید

اخبار » داروخانه هلال احمر بوشهر به مجوز تامین داروهای خاص نیاز دارد

داروخانه هلال احمر بوشهر به مجوز تامین داروهای خاص نیاز دارد

بوشهر – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر داروخانه هلال احمر در این استان مجوز تامین داروهای خاص برای بیماران ندارد و این مهم نیاز ضروری این مرکز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا حاجیانی روز دوشنبه در نشست خبری خود به مناسبت ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت غذا و دارو اما تاکنون موفق به گرفتن مجوز لازم در خصوص تامین داروی بیماران خاص نشده ایم.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات، توانسته است تسکینی برای آلام مردم در حوادث به ارمغان بیاورد و حمایت داخلی از تامین لوازم درمانی و دارویی می‌تواند در حوادث به سرعت عمل کند.

حاجیانی گفت: یکی از ملزومات مهم در بحث درمان در حوادث، تامین داروهای خاص است که در صورت بحران، اقلام ضروری کمیاب می‌شود و این بخش عملیات درمانی جمعیت هلال احمر را با مشکل روبرو می‌کند در این زمینه برای صدور مجوزهای لازم به منظور تامین داروهای خاص در داروخانه جمعیت هلال احمر این استان همکاری مسئولان لازم است.

۴۰۰ امدادگر در استان بوشهر فعال هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۰۰ امدادگر آموزش دیده در قالب ۱۸ پایگاه جاده ای، دریایی، کوهستان، هوایی و آنست (سگ جست و جو ) به منظور ارائه خدمات امداد و نجات به مردم این استان در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ پایگاه امدادی سیار موقت نیز در شهرستان‌های جم و عسلویه در جنوب استان بوشهر راه اندازی شده بود که تلاش می‌شود امسال این پایگاه‌ها به پایگاه‌های ثابت در جنوب این استان تبدیل شوند.

حاجیانی در باره پایگاه امداد هوایی استان بوشهر گفت: کار ساخت آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر در محل پد این بالگرد در دستور کار است که برای اجرای آن هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تاسیس ۱۴۷ خانه هلال در استان بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با هدف ارائه آموزش‌های مختلف امدادی و افزایش تاب آوری در جامعه ۱۴۷ خانه هلال در این استان راه اندازی شده است که ۵۰ درصد آنها فعال و مابقی نیمه فعال هستند.

حاجیانی اضافه کرد: راه‌اندازی خانه هلال در شهرها و روستاهای این استان زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی را برای ارتقای تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: تاکنون در قالب خانه‌های هلال سه هزار و ۵۷ نفر آموزش اولیه، یکهزار و ۸۷۱ نفر آموزش مخاطرات و ۷۰۹ نفر نیز آموزش تخصصی را در استان بوشهر فرا گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: صرف نظر از اهدافی که برای جمعیت هلال احمر در اساسنامه و اسناد بالادستی آن تعریف و وجود دارد، مردم یک منطقه در مرکزی دور هم جمع می‌شوند و با مشارکت هم مشکلات را پیگیری و بهترین تصمیم‌ را برای منطقه خود می‌گیرند که این مشارکت اجتماعی در نوع خود یک نقطه امید است.

حاجیانی اضافه کرد: خانه هلال یک شعبه کوچک جمعیت هلال احمر است که با رویکرد ارائه و انتقال خدمات جمعیت به مناطق دوردست و بهره مندی مردم از این خدمات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال از جمله ظرفیت‌هایی است که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت بسترسازی شود، عنوان کرد: در خانه‌های هلال می‌توان با آموزش، مردم مناطق مختلف شهری و روستایی را برای خود امدادی و ارایه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرد و از آنها کمک گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: شکل‌گیری خانه‌های هلال به عنوان یکی از مولفه‌های تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود و نقش جمعیت هلال احمر در ارتباط با شکل‌گیری این خانه‌ها تسهیل‌گری است و خدمات آن از سوی افراد بومی و ساکن هر منطقه به صورت داوطلبانه ارایه می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از سه هزار و ۴۸۴ نفر در خانه‌های هلال استان بوشهر عضو هستند و آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.

حاجیانی ادامه داد: همچنین خانه هلال انارستان جم به دلیل ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی و پوشش چندین فقره حادثه مقام دوم خانه های هلال کشور را کسب کرده است.

وقوع ۶۶۲ حادثه در سال گذشته در استان بوشهر

حاجیانی در باره حوادث استان بوشهر گفت: سال گذشته هشت هزار و ۹۶۳ نفر در ۶۶۲ حادثه در استان بوشهر دچار حادثه شدند که برای هشت هزار و ۸۸۵ نفر عملیات امداد و نجات انجام و ۴۰۱ نفر نیز نجات یافتند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۶ سورتی پرواز نیز انجام شد.

حاجیانی گفت: بیشترین آمار خدمات امدادی جمعیت هلال احمر با ۲۸۳ حادثه در بخش جاده‌ای و در بخش کوهستان نیز ۴۹ مورد به علت بی توجهی و ناآشنایی برخی افراد، کوهنوردان و گردشگران با مسیر بویژه در منطقه دشتستان رخ داد.

داروخانه هلال احمر بوشهر به مجوز تامین داروهای خاص برای بیماران نیاز دارد

وی یادآور شد: از لحاظ لجستیکی بیشتر پایگاه‌های امدادی مجهز به خودروهای امدادی و آمبولانس هستند که در شرایط عادی امکانات موجود پاسخگو است اما در شرایط اضطرار باید از استان‌های معین شامل فارس و کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.

۶۴۰۰ داوطلب سازمان یافته در جمعیت هلال احمر استان بوشهر

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶هزار و ۴۰۰ داوطلب در سامانه جمعیت هلال احمر ثبت نام و دارای کارت عضویت هستند اما در کنار این افراد حدود ۲۰ هزار نفر به صورت داوطلبانه در زمان حوادث و رویدادها این جمعیت را همراهی می کنند.

حاجیانی توزیع سه هزار بسته معیشتی با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، ایجاد بانک امانات درمانی تجهیزات پزشکی، اجرای طرح نذر آب و احداث ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر خط انتقال آب با کمک خیرین با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، تهیه ۳۷ منبع آب برای محرومان در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان را از جمله کارهای انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

وی در باره شارژ انبارهای جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر وضعیت انبارهای جمعیت هلال احمر استان مطلوب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حاجیانی اضافه کرد: یک سری اقلام ۱۶ گانه زیستی و خوراکی در انبارهای امدادی باید جود داشته باشد اقلامی که تاریخ دارند ۶ تا هفت ماه قبل از تاریخ انقضاء با هماهنگی انجام شده در مناطقی از کشور که مورد نیاز است ارسال و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی باید معادل ۲ درصد از جمعیت استان اقلام زیستی و خوارکی در انبارهای جمعیت هلال احمر نگهداری شوند گفت: با توجه به وجود شبکه لجستیکی در هلال احمر د رصورت بروز حادثه اگر موجودی انبارها کافی نباشد این وظیفه استانهای معین است که کمبودها را جبران کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر