شما اینجا هستید

اخبار » پیشکسوت عرصه موسیقی استان بوشهر درگذشت

پیشکسوت عرصه موسیقی استان بوشهر درگذشت


خبر بندر: استاد ” هاشم فرید ” هنرمند پیشکسوت موسیقی استان بوشهر از اهالی شهرستان دیلم پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبر بندر به نقل از ایرنا، زنده یاد فرید، نوازنده نی، ویلون ،مدرس آواز و موسیقی بود که سال ها در دیلم ، گناوه و استان خوزستان به هنرجویانش موسیقی می آموخت و عمرخود را در مسیر توسعه هنر سرزمین خود صرف کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم در پیامی با عرض تسلیت درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی، استاد زنده یاد هاشم فرید به همسر، فرزندان و جامعه هنری این شهرستان گفت: خدمات خالصانه، پای بندی اخلاق، دلسوزی و مردم داری از خصوصیات بارز مرحوم هاشم فرید در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان دیلم بود و سال ها برای رشد و ارتقای رشته موسیقی گام برداشت.

زهره محنایی اظهارداشت: باز هم ارغوان هستی در تلالویی از مشیت های خداوندی نغمه ای غمگنانه سرداد و از هجرت هنرمند بزرگی همچون پیشکسوت فرهنگی هنری استاد هاشم فرید و مدرس ساز و چیره دست ویلون و نی از عالم خاک به افلاک خبر داد.
وی در ادامه این پیام آورد: دانش گسترده، بینش عمیق و منش انسانی در کنار پنجه توانا و نوای دلنشین سازهای ویلون و نی با تربیت چندین نسل، جمع دلدادگان به استاد را در طول یک عمر فعالیت هنری افزود و فقدان ایشان همه دوستان، شاگردان و ارادتمندان او را به سوگ نشاند.
محنایی بیان کرد: بی‌شک تاثیر زنده یاد استاد هاشم فرید در عرصه موسیقی انکارناپذیر است و نوای ویلون و نی او هرگز از ذهن پاک نمی‌شود.

استاد هاشم فرید پس از یک دوره بیماری در سن ۷۵ سالگی رخ در نقاب کشید و پیکرش عصر امروز (شنبه) با حضور گسترده مردم و جامعه هنری تشییع و در آرامستان شهرستان دیلم به خاک سپرده شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر