شما اینجا هستید

سرخط خبرها » آموزش خود مراقبتی ویژه ی کارکنان نیروی انتظامی گناوه
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در جمع کارکنان نیروی انتظامی شهرستان بیان داشت: ۱ تا ۷ اردیبهشت هفته سلامت تعیین شده و وزارت بهداشت شعار امسال هفته سلامت را “یک عمر سلامت با خود مراقبتی”نام گذاری کرده است.
به گزارشصدای بندر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان _ در این کلاس که صبح دوشنبه ۸-۲-۹۳ برگزار شد سید مجید موسوی گفتند: خودمراقبتی اقدامات و فعالیت‌های آگاهانه، آموخته شده و هدفداری است که فرد به منظور حفظ حیات و تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود و خانواده اش انجام می دهد.
ایشان با ذکر این نکته که از حیطه های خود مراقبتی می توان به ارتقای سلامت ، اصلاح شیوه زندگی ،پیشگیری از بیماری ،ارزیابی علایم ،حفظ سلامت ،درمان بیماری و توان بخشی اشاره کرد گفتند:خود مراقیتی تمامی ابعاد زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار می دهد و در دراز مدت باعث بهبود سلامت و کیفیت زندگی ، افزایش رضایت بیماران و… می شود.
وی همچنین فعالیت کم افراد ،استعمال دخانیات ،مصرف غذاهای آماده که حاوی مواد نگهدارنده است ، رفتارهای پرخطر و … را از جمله عواملی دانستند که زمینه را برای ابتلا به این بیماری هایی از جمله دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی ،فشار خون ، ایدز و هپاتیت و … فراهم می کند.
ایشان همچنین افزودند : با توجه به قرار گرفتن استان بوشهر در رتبه نخست دیابت در کشور و نیز آمار بالای بیماران دیابتی در شهرستان گناوه گفتند: برای پیشگیری بایستی ورزش منظم،محدود کردن مصرف فست فودها، مصرف غذاهایی مانند سبزی و میوه و مصرف گوشت به صورت آب پز را در دستور کار خود قرار داد.
سید مجید موسوی اظهار داشتند: فاکتور های بیماری زا در تمامی بیماری ها (از جمله بیماری سرطان ، فشار خون ،دیابت و بیماری های قلبی و عروقی ) مشترک است و بیشتر به سبک زندگی افراد بر می گردد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر