شما اینجا هستید

اخبار » شهباز در مسیر عاشقی

شهبازدرمسیرعاشقی
خبربندر: شهباز هر سال ماه ذی القعده که می رسد هوای عاشقی به سرش می زند. برای همین بی پروا راه جاده را می گیرد. تنها، با دوچرخه ای که سالهاست رفیق جاده ای اوست. او مثل مریدی که بی پروا مشتاق وصل یار است مسیر عاشقی اش را با همه سختی هایش طی می کند تا به مرادش برسد.
شهباز ورزشکار رزمی کاری است که علاوه بر هنرهای رزمی سالهاست دوچرخه سوار شده است. شاید دو چیز او را به دوچرخه سواری مشتاق کرده ، یکی عشق به شهرش گناوه و دومی عشق به مولایش امام رضا، برای همین است که گاه و بیگاه راه جدا را می گیرد و به عشق شهرش و به یاد امام روف تنها یا با همسفرانش به راه می افتد.
درروزهای اولی که هوای رکاب زدن به سرش زد نه دوچرخه ای داشت و نه توان خرید آن را! آن سال هر طوری بود دوچرخه ای را از دوستی به عاریت گرفت و در مسیری راه نهاد که دیگر نتوانست رهایش کند. در نبود امکانات بسیاری از شب ها و روزها در مسیر جاده ها و در پیاده روهای خیابان های شهرهای مسیر خوابید و استراحت کرد ولی نا امید نشد. نبود پول و اعتبار و عدم کمک های نهادهای دولتی هیچ گاه قدم های او را در این مسیر سست نکرد. تا اراده آهنین او نبود امکانات سفر را برای او پر کند.
او بعدها به اتفاق دوستانش علاوه بر ایران گردی با دوچرخه ، مسیری را در کشورهای همسایه شمالی ایران مثل آذربایجان، گرجستان، ارمنستان و ترکیه را با دوچرخه رکاب زد و حالا سالهاست که در فکر رکاب زدن مسیری در اروپاست. رویایی که او امیدوارست با دستهای خالی و همت والایش عملی کند.
او در این مسیر پیام آور دوستی و مهربانی است و به هر شهر و روستایی که می رود ضمن ابلاغ سلام همشهریانش از آنها می خواهد سری به گناوه بزنند.
هفته گذشته بود که از طریق تلفن و واتساپ به من خبر داد که دوباره در مسیر عاشقی طی طریق می کند. از او خواستم تا عکس ها و فیلم هایش را برایم بفرستد. خیلی زود فرستاد. ولی گرفتاری های کاری نگذاشت این مطلب زودتر از این نوشته شود.
شهباز جلال پور دوچرخه سوار گناوه ای بعد از طی طریق تا قم خود را به کاروانی رساند که دوستان دوچرخه سوارش از کرمانشاه و ارک و مشهد منتظر او بودند. آنها در روز میلاد حضرت معصومه از قم حرکت کردند و بعد از گذشتن از استان های تهران، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و شهرهای مختلف در روز میلاد حضرت امام رضا (ع) خود را به حرم مولایشان امام روف رساندند.
ای کاش دوستان مسولی که در شهر گناوه به او قول کمک داده اند زودتر به قولشان عمل کنند .
انشاالله
محمد مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر