شما اینجا هستید

اخبار » بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام در بانک‌های بوشهر ممنوع است

بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام در بانک‌های بوشهر ممنوع است

خبر بندر: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام در بانک‌های این استان به عنوان وثیقه ممنوع است.

به گزارش خبر بندر به نقل از خبرنگار ایرنا، داریوش زراعتگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس دستورالعمل بانک مرکزی بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان در قالب انواع سپرده و دریافت هرگونه سپرده برای وثیقه نقدی قبل و بعد از اعطای تسهیلات ممنوع است.

وی بیان کرد: این موضوع از واحدهای ستاد بانک‌های استان بوشهر ابلاغ شده و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با تاکید استاندار بوشهر مراتب را به بانک‌های این استان اعلام کرده و مدیران بانک‌های استان برحسن اجرای این دستور العمل نظارت لازم را اعمال خواهند کرد.

زراعت‌گر ادامه داد: بانک‌ها در رویه معمول خود بر اساس اعتبار سنجی متقاضی، در نظر گرفتن اهلیت و ظرفیت مشتریان و گردش و میانگین رسوب حساب‌های مشتریان و سپرده گذاری آنها براساس موازین منابع، مصارف و اولویت‌های تعیین شده و در قبال دریافت مدارک لازم نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از تسهیلات پرداختی بانک‌ها تسهیلات تکلیفی تشکیل می‌دهد، متقاضیان این تسهیلات از شرط میانگین حساب و سپرده گذاری اولیه معاف هستند.

زراعت‌گر افزود: از جمله تسهیلات تکلیفی می‌توان به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری، تسهیلات بنیاد مسکن، تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با این حال در صورتی که بانک‌ها از بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی پیرامون ضرورت بلوکه نکردن بخشی از تسهیلات اجتناب ورزند، مشتریان نسبت به اعلام تخلف احتمالی اقدام کنند.

زراعت‌گر یادآور شد: مراجعه حضوری به دفتر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر واقع در بانک ملی بوشهر (شعبه گلشن به عنوان شعبه مرکزی) اعلام کنند.

وی عنوان کرد: پیرامون میزان تسهیلات اعطایی به مشتریان بانک‌ها در استان بوشهر موفقیت‌های خوبی حاصل شده است که در این راستا بزودی اطلاع رسانی لازم به هم‌استانی انجام خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر