شما اینجا هستید

اخبار » نقاشانی که جمال می بخشند و کمال می جویند

نقاشانی که جمال می بخشند و کمال می جویند
خبر بندر: عبدالکریم نیسنی :آورده اند که هنرمند مظهر جمال خداست که براساس فطرت پاک خود دست به آفرینش زیباییها می زند زیرا دارای قدرت خلاقیت بوده و در تلاش است تا به حقایق درونی خود عینیت بخشد و به جلوه گری می پردازد.
زیرا یکی موسیقی می نوازد، یکی شعر می گوید، یکی پژوهش و نویسندگی و یا به بازنگری می پردازد و دیگری خطاط است. هر کدام سعی دارند هنر خود را به مخاطب عرصه و عرضه دارند. اما در این راستا یکی نقاش است و دولت عشق را به همراه هارمونی رنگ به تماشا می گذارد تا نشان دهد هر عکس مثل رخ مهتاب است که فتاده در آب.
آنچه که در مقدمه آورده است برداشتی از یک نمایشگاه گروهی نقاشی مدرن مربوط هنر کده آفرینش که اخیراً در مجتمع فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت بوشهر به تماشای عموم گذاشته شد.
در این کارگروهی ۳۵ تابلو نقاشی اثر فاخر ۱۵ نفر هنرجو به مدیریت خانم ایده حبیبی و خانم مریم خلیفه بود که در این راستا باتفاق هنرمند مستند ساز داریوش غریب زاده تابلوها را به مردمک چشمانمان سپرده، احساس نمودیم تابلو ها بیانگر شعر هم هستند از مولوی تا حافظ مخاطب را همراهی می کردند که هم القاء کننده حسن دیدن را انگیزه می دادند و دیگر آنکه روی فکر بیشتر کار می کردند.
رنگ ها و خطوط مختلف هنری در تابلوها و پیکره های نقاشی شده بودند شخصیتها نشان دهنده آن بودند که نقاشان جوان با دیده و افکاری باز به میدان هنر مورد علاقه خود گام گذاشته اند و هر یک از تابلوها گویای نیروی طبع عرفانی بودند و می شود گفت، با به تصویر در اوردن مفاهیم زندگی و انتقال آن به نظاره گر جغرافیای عاشقی را در مدرسه سعادت به ارمغان گذاشته بود، در این کار گروهی خانم زیبا بورک، صدیقه ابراهیمی، محبوبه پوربهی، الهام افشاری، مهسا افکار آزاد، کیانا ترازویی، مینا تمجیدی، لاله شریفی، مریم خلیفه، مریم قائم محمدی، فاطمه کرمی، پرنیان گنخکی، سعیده مقاتلی، سیده زهرا موسوی و زهرا یوسفی صاحب اثر بودند.
ضمناً سر پنجه هنرمند موسیقی نواز ماهان بنه گزی فضای شادی برای بازدید کنندگان بوجود آورده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر