شما اینجا هستید

سرخط خبرها » همسان سازی دروس دانشگاهی با آموزش های فنی و حرفه ای
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر خبر داد: طرح همسان سازی دروس دانشگاهی با استانداردهای آموزش فنی وحرفه ای در دست بررسی است.
به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، حسین خمسه با حضور در برنامه تلویزیونی ” چشم انداز” با اعلام این مطلب افزود: از انجایی که فرد بدون مهارت نمی تواند مولد و در سیستم توسعه موثر باشد و بازار اشتغال نیز اینگونه افراد را جذب نمی نماید و اگر فرد بدون مهارت وارد بازار کار هم شود بازدهی مناسبی ندارد عنوان کرد: افرادی که در دانشگا هها فقط آموزش های تئوریک و نظری را فراگرفته و مطابق با نیازمندی های بازار کار مهارت عملی را کسب نکرده باشند و فرد صرفا یک نیروی دانشی باشد و نه نیروی مهارتی که این مسئله مشکل اصلی اشتغال جوانان پس از فراغت تحصیل است.
وی افزود: این وظیفه آموزش فنی و حرفه ای است که در کنار دانشگاه قرار گیرد و با ارائه مهارت های عملی در کنار دانش های نظری، جوانانی مولد تحویل جامعه داده شود.
خمسه ضمن تشکر از همکاری نهادهای دانشگاهی استان ادامه داد: این احساس نیاز به آموزش های فنی وحرفه ای در دانشگاه ها نیز احساس شده و دانشجویان خود متقاضی کسب مهارت هستند.
مهندس خمسه با اشاره به اینکه دانشجوی مولد، نمی تواند بیکار بماند گفت: طرح همسان سازی دروس دانشگاهی با استانداردهای آموزش فنی وحرفه ای به منظور آموزش مهارت به دانشجویان از زمان ورود تا پایان دوران دانشجوئی به تناسب رشته تحصیلی و متناسب با واحدهای درسی آنان در دست بررسی است که در رشته های مختلفی مانند عمران، مکانیک، شیمی آغاز شده و امیدواریم برای رشته های علوم انسانی نیز انجام دهیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ، اجرای طرح آمایش سرزمین در سطح کلان استان و شناسایی مشاغل و تهیه خوشه های شغلی با کمک خبرگان و نخبگان صنعتی، با همکاری دستگاههای اجرائی در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی و فراهم نمودن زیرساخت های لازم را برای رفع مشکل بیکاری ضروری عنوان وافزود:ما معتقدیم چنانچه فرصتهای اشتغال به درستی شناسایی شود، نیازهای شغلی ( دانش ومهارت ) احصاء گردد و فرهنگ کار و تلاش، صرفه جویی ،بهره وری، سخت کوشی و اخلاق حرفه ای با مهارت همراه شود، میتواند زمینه اشتغال مولد،اثربخش و پایدار را ایجاد و چرخ های توسعه استان را به گردش درآورد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر