شما اینجا هستید

اخبار » اولین پالایشگاه میعانات گازی در استان بوشهر به بهره برداری می رسد

اولین پالایشگاه میعانات گازی در استان بوشهر به بهره برداری می رسد.

  • خبر بندر: مدیر پروژه پالایشگاه میعانات گازی آدیش از ساخت اولین پالایشگاه میعانات گازی منطقه عسلویه و کنگان خبر داد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر ، مهندس افکار مدیر پروژه، پالایشگاه میعانات گازی آدیشاز در جریان بازدید خبرنگاران از این پروژه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر گفت: این پالایشگاه در دو فاز در حال ساخت می باشد که فاز اول آن در مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. پالایشگاه میعانات گازی آدیش که در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه پارس دو کنگان ساخته می شود، از سال ۱۳۹۸با اعتبار اولیه ۳۰۰ میلیون یورو شروع به ساخت کرده و تا تکمیل فاز اول به ۴۰۰میلیون یورو اعتبار نیاز دارد
    وی افزود: برای تکمیل نهایی هردوفاز پالایشگاه میزان اعتبار مورد نیاز ۶۰۰میلیون یورو می باشد.
    وی با بیان اینکه این پالایشگاه یازدهمین پالایشگاه کشور و اولین پالایشگاه منطقه می باشد افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی احداث آن۶۳٪،کار مهندسی آن ۹۰٪و خرید تجهیزات و کالای مورد نیاز آن ۸۵٪ می باشد که انتظار می رود فاز اول آن در مهرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.
    مهندس افکار با اعلام اینکه در این پالایشگاه میعانات گازی خام که در فازهای ۱۷،۱۸،۲۲،۲۳ و ۲۴ منطقه استخراج می شوند پالایش شده و بصورت بنزین، گازوئیل،LPG،نفت های سبک و سنگین و سوختهای موتورکشتی و جت تبدیل می شوند افزود: بخش اعظمی از تولیدات پالایشگاه به خارج از کشور صادر شده و بخشی نیز در داخل کشور به مصرف می رسد.
    مدیر پروژه ساخت پالایشگاه آدیش با اشاره به اینکه تا قبل از احداث این پروژه، نفت استخراج شده در فازهای نفتی منطقه بصورت خام به خارج از کشور صادر می شده گفت: ارزش افزوده فروش میعانات گازی بسیار بیشتر از فروش نفت خام می باشدواین اتفاق ارز آوری حاصل از فروش نفت را بسیار افزایش خواهد داد.
    طبق گفته مدیر پروژه ظرفیت تولید این پالایشگاه عظیم ۶۰هزار بشکه در روز می باشد و این یکی از بزرگترین پالایشگاهای کشور می باشد که با مشارکت
    بخش خصوصی و سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی احداث و تجهیز می شود.
    گزارش از اعظم کدایی

  • شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
    آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

    خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر