شما اینجا هستید

اخبار » سوء مدیریت در برنامه ریزی پیاده روی اربعین

سوء مدیریت در برنامه ریزی پیاده روی اربعین!
صدای بندر، محمد مظفری : این روز ها همان دوستان مسولی که دو هفته پیش هر دقیقه در یکی از رسانه ها حضور پیدا می کردند و از مردم می خواستند بدون هیچ دغدغه ای بار سفر را ببندند و عازم پیاده روی اربعین شوند، از مردم می خواهند خیلی زود از عراق برگردند و بقیه هم برای پیاده روی به سمت مرزها نروند!
اتفاقی که باعث ناراحتی بسیاری از زواری شده که قصد داشته اند بر اساس اطلاعات مسولین محترم این هفته به کربلا و نجف بروند، در این بین بسیاری از زوار در برابر مرزهای بسته شده قرار گرفته و تکلیفشان مشخص نیست، مسولین ما اما همه تقصیر ها را گردن طرف عراقی می اندازند! و حاضر نیستند سوء مدیریتشان در راهپیمایی عظیم اربعین را بپذیرند!
در خصوص سوء مدیریت مسولین و دولت در راه پیمایی عظیم اربعین می توان به موارد ذیل اشاره نمود
۱-در سالهای گذشته و با حضور جمعیتی به همین تعداد هیچ وقت شاهد بی حرمتی به زائران و سردرگمی آنها در مرز به دلیل نبود امکانات نبودیم.
۲-بیشتر مشکلات ایجاد شده برای زوار مثل معطل شدن در ترافیک، گرمازدگی، و نبود امکانات در خاک ایران اتفاق افتاده
و مشخص است پیش بینی های لازم صورت نگرفته است.
– وزیر کشور در چند مصاحبه از عدم امکانات لازم در مرز عراق گفته است و اینکه تعداد گیت های خروجی و ورودی آنها جوابگو نیست!
که در جواب به این مسولین محترم باید گفت: چرا تمهیداتی را برای افزایش گیت ها از سوی عراقی ها نیندیشید و اصلا در نبود امکانات چرا این جمعیت را بدون داشتن زیر ساخت ها روانه مرز کردید؟
۴-گفته می شود نبود وسایل نقلیه عمومی برای زوار در عراق مشکل بزرگی را برای ایرانی ها بوجود آورده و همین باعث گردیده بسیاری از زوار ساعت ها بدون آب و غذا در بیابان های مرز عراق و ایران سرگردان شوند، سوال از مسولین محترم این است که چرا طرف عراقی را موظف به فراهم کردن سرویس های حمل نقل در شان زائران ایرانی نکردید ؟و اگر طرف عراقی نتوانست چرا خودتان اتوبوس هایی را برای انتقال زائران ایرانی از مرز به نجف و کربلا تدارک ندیدید؟!
۵- گفته می شود کرایه های تاکسی، اتوبوس و مینی بوس در ایران و عراق نجومی شده و رانندگان به دلیل ازدیاد جمعیت از زوار کرایه های بسیار بالا می گیرند، سوال این است که نظارتی که وزیر محترم راه قول داده بودند کجا انجام شده که اینگونه مردم برای رسیدن به مرز در خاک ایران باید هزینه های هنگفتی بپردازند؟!
۶- ایجاد ترافیک ۸۰ کیلومتری در مرز مهران و شلمچه و چزابه و نبود پارکینگ در این مرزها نشان از بی تدبیری مسولین دارد، چون مشخص است هیچ برآوردی از تعداد ماشین های شخصی و ناوگان حمل ونقل عمومی در مرزها نداشته اند!
۷- پایان کلام اینکه بر خلاف وظایفی که برعهده دولت بوده بخش های مردمی ( ایرانی و عراقی) بصورت بسیار منسجم تر از سالهای پیش در مسیر راه پیمایی اربعین چه در خاک ایران و چه در خاک عراق از نجف تا کربلا کارشان را بصورت شبانه روزی و به نحو احسنت انجام داده و از جمعیت میلیونی زائران پذیرایی می کنند تا کم کاری مسولین تلافی شود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر