شما اینجا هستید

اخبار » ۳۷ درصد معابر روستایی دیلم آسفالت گردید
گروه : اخبار
نویسنده : غلامحسین آقاجری

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ۶۱ درصد معابر روستایی شهرستان بوشهر، ۲۹ درصد گناوه، ۲۱ درصد دشتستان، ۳۷ درصد دیلم، ۲۷ درصد کنگان، ۲۶ درصد دشتی، ۷۱ درصد دیر و کنگان، ۷۷ درصد جم، ۸۷ درصد عسلویه آسفالت هستند.

علیرضا مقدم روز شنبه ۱۶ مهر به مناسب روز روستا در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: امسال از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) در استان بوشهر ۲۳ هزار میلیون ریال کمک‌های نقدی و ۳۲۵۰ میلیون ریال کمک‌های غیرنقدی دریافت شده است. در حالی که در سال ۱۴۰۰ کمک‌های نقدی از این محل ۱۱۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ در راستای تامین واحدهای مسکونی از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به ۱۶ مورد کمک شد اما در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۵ مورد کمک انجام گرفته است. همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۰ دستگاه کولرگازی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و این حساب در اختیار خانوارهای کم‌توان قرار داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تصریح کرد: اکنون از ۷۴ هزار واحد مسکن روستایی این استان ۴۳ هزار و ۴۹۰ واحد معادل ۵۹ درصد مقاوم‌سازی شده است و ۳۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی غیرمقاوم در دستور کار قرار دارد.

مقدم سهمیه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی پارسال را ۲۳۸۰ واحد مسکونی روستایی دانست و خاطر نشان کرد: از این تعداد تاکنون ۲۱۰۸ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک عامل برای دریافت وام شده‌اند که ۱۹۹۴ واحد در مرحله فوندانسیون، ۱۰۲۷ واحد تکمیل شده‌اند.

 

به گفته وی، استان بوشهر در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی روستایی رتبه سوم کشور را از نظر عملکرد و رتبه دوم را از حیث پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ساخت مسکن محرومان در روستاها را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان در ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی استان علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان در اختیار روستاییان استان بوشهر در ساخت مسکن قرار گرفت.

مقدم بابیان اینکه ۴۰۰ روستا از ۸۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر هستند، افزود: برای۳۹۶ روستا معادل ۹۹ درصد طرح هادی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی ۲۳۶ روستا تاکنون بازنگری شده است، گفت: برای ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر حداقل یک فاز طرح هادی برای هر روستا اجرا شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص میزان آسفالت معابر روستایی استان بوشهر بیان کرد: ۶۱ درصد معابر روستایی شهرستان بوشهر، ۲۹ درصد گناوه، ۲۱ درصد دشتستان، ۳۷ درصد دیلم، ۲۷ درصد کنگان، ۲۶ درصد دشتی، ۷۱ درصد دیر و کنگان، ۷۷ درصد جم، ۸۷ درصد عسلویه آسفالت هستند.

مقدم یادآور شد: از سال ۹۶ تا ۹۹ با مشارکت دهیاری‌ها و پیگیری فرمانداری‌ها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شد.

ساخت ۱۶ دیوار حفاظتی در روستاهای استان بوشهر

وی ادامه داد: در سال مالی گذشته به تنهایی با اعتبار ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قیر رایگان یک میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۷۱ مترمربع از معابر روستایی این استان آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه از محل اعتبارات ایمن سازی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: با هدف مهار سیلاب از محل اعتبارات سفر هیات دولت ۱۶ دیوار حفاظتی در روستاها اجرا شده است.

 

به گفته مقدم، امسال ۶۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تومان اعتبار برای عمران روستایی اختصاص یافته است که از این محل تاکنون ۱۷۵ میلیارد ریال عملیاتی شده است؛ از سال ۹۶ تا ۹۹ در مجموع از این محل تنها ۳۸۹ میلیارد ریال اعتبار داشتیم.

وی در خصوص صدور سند مالکیت روستایی اظهار کرد: تاکنون ۷۵ هزار و ۵۱۱ جلد سند روستایی و ۱۲ هزار و ۴۸۳ سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان بوشهر صادر شده است.

ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر