شما اینجا هستید

اخبار » روزهای بارانی بوشهر درراه است

ورود سامانه بارشی به استان بوشهر/بارندگی تا پایان هفته ادامه دارد.

خبربندر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان از فردا خبر داد و گفت: بارش باران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سطح استان تقویت می‌شود.

به گزارش خبر بندر؛ فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز یکشنبه شاهد نفوذ سامانه بارشی در ابتدا روی دریا و سپس در سطح استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد: به تناوب در برخی از ساعات بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد، رگبار باران همراه با رعد و برق، گاهی تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روزهای سه شنبه تا پنجشنبه بارندگی‌ها تقویت و گسترده‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی ساعات آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران و تگرگ، افزایش تلاطم و ارتفاع موج دریا دور از انتظار نیست.

شکوهی‌پور افزود: انتظار می‌رود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، محافظت از محصولات کشاورزی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و اجتناب از ترددهای دریایی مد نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، از اواخر وقت افزایش ابر و فردا به صورت پراکنده بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و روی دریا تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ و امروز تا اواخر وقت ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر