شما اینجا هستید

اخبار » توسعه بازار فروش رویکرد اصلی نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر است

توسعه بازار فروش رویکرد اصلی نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر است

صدای بندر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: توسعه بازارهای فروش در عرصه‌های ملی و جهانی رویکرد اصلی نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر است.

به گزارش صدای بندر؛ خورشید گزدرازی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده زمان گشایش چهارمین نمایشگاه خرما استان بوشهر ۲۷ دی ماه است که حضور مسئولان ارشد کشوری و همچنین نمایندگانی از استان‌های خرما خیز برگزار می‌شود.

وی افزود: استان بوشهر با بیش از ۶ میلیون اصله نخل و تولید بیش از ۱۶۵ هزار تن خرما ظرفیت مهمی برای فرآوری، صادرات و حضور در بازارهای جهانی فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر تصریح کرد: در همین زمینه نمایشگاه و همایش ملی خرما با رویکرد افزایش سرانه مصرف خرما ، گسترش و شناسایی بازارهای ملی و صادراتی جدید در جهت رونق اقتصادی این محصول استراتژیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری این نمایشگاه، همایش ملی خرما با حضور جمعی از مدیران وزارتخانه های متولی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جهت ارتقاء توسعه ملی خرما برگزار می‌شود .

گزدرازی افزود: برگزاری رویدادهای ملی خرما در سال‌‎های اخیر منجر به کسب دستاوردهایی ارزشمند برای نخل‌داران شده که امید است این مهم در رویداد چهارم نیز بخوبی محقق شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر یادآور شد: برگزاری نمایشگاه ملی خرما با حضور و استقبال گسترده فعالان بازار در حوزه‌های داخلی و خارجی فرصتی ارزشمند برای رونق صادرات خرما در استان بوشهر است.

گزدرازی ادامه داد: استان بوشهر با برخورداری از تنوع خرما و کیفیت مثال زدنی سالانه ظرفیت صادرات ۳۰ هزار تن خرما دارد.

وی افزود: کشورهای روسیه، قزاقستان، ارمنستان، افغانستان، هند، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس مقصد اصلی صادرات خرما در استان بوشهر محسوب می شوند.

گزدرازی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی انجام شده صادرات خرمای استان به سایر کشورها می‌تواند به رونق بازار فروش این محصول مهم و استراتژیک کمک شایانی کند.

وی گفت: فرآوری خرما از راهکارهای مهم برای ایجاد ارزش افزوده در محصول خرما است که توسعه واحدهای فرآوری و سردخانه نتایج ارزشمندی در این چند سال همراه داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر