شما اینجا هستید

ویژه » منطقه شمال استان بوشهر باید با توجه به ظرفیت هایش توسعه بنیادین پیدا کند
گروه : ویژه

آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: شهرستان گناوه ظرفیت‌های زیادی در زمینه فرهنگ و اقتصاد دارد، ولی رشدی متناسب با ظرفیت‌های خود نداشته است و باید برای توسعه این منطقه متناسب با ظرفیت‌های غنی آن تلاش زیادی انجام شود.

وی اضافه کرد: لازم است با ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز صنعتی، گناوه به یک منطقه مهم و بهشت اقتصادی و فرهنگی در ایران و جهان اسلام تبدیل شود.

وی افزود: باید در گناوه یک مرکز و بیمارستان جامع راه اندازی شود تا هم مردم گناوه و هم دیگر هموطنان از آن بهره‌مند شوند.

آیت الله صفایی بوشهری توسعه زیر ساخت‌های تجاری و اسکله، توسعه ورزش و رشد زمینه ازدواج، رفع مشکل آب، مسجد محوری و توسعه استفاده از نعمت دریا و اقتصاد دریاپایه را برای گناوه و دیلم و بخش ریگ مهم دانست و تأکید کرد: باید در این زمینه‌ها تلاش جدی انجام شود.

همچنین شب گذشته یادواره شهدای والامقام شهرستان گناوه با محوریت شهدای عملیات والفجر ۸ با حضور آیت الله صفایی بوشهری در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم اظهار داشت: حضور باشکوه مردم شهرستان گناوه در یادواره شهدا برای گرامیداشت مقام شهیدان، نشان از بصیرت حضور در صحنه، رهروی و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی اشت.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: مجلس و محفل شهدا دارای ویژگی‌های خاص است و این مجلس باشکوه هم دارای مقام تجلیل از شهدا و هم دارای مقام تعلیم از آموزه‌های راه شهدا و مقام وفاداری و پایداری بر طریق شهداست به همین جهت این حضور حماسی شما مردم یک پیام بزرگ را به جهان ارائه می‌کند که تا زنده‌ایم، رهرو راه شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ همه دشمنان در جغرافیای جهان اسلام کوشیدند با تحریف، انحراف و تهاجم، دین مبین اسلام را شکست دهند، اما خون شهدا و در صدر آن‌ها امیر شهدا حضرت امیرالمومنین علی (ع) و سید الشهدا امام حسین (ع) با شهادت خود اسلام را حفظ کردند و اسلام ناب محمدی را به تاریخ نشان دادند و هم با تحریف و انحراف و هم با تهاجم مقابله کردند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه نباید گمان کرد که شهدا با شهادت خود خط مقاومت را رها کرده‌اند گفت: این شهدا، لشکر مقاومت برای دفاع از اسلام، ایران انقلابی و خط ولایت ایجاد کرده‌اند.

تشییع شهید گمنام، مداحی حاج مهدی سلحشور، اجرای دکلمه از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر