شما اینجا هستید

اخبار » کسب و کارهای اینترنتی در استان بوشهر روی هوا!

وقتی اداره کل پست بوشهر اعتقادی ندارد!

کسب و کارهای اینترنتی روی هوا!

خبربندر: سالهاست مسولین کشور از حمایت از کسب و کارهای اینترنتی سخن گفته و از رونق آن در کشورها خبرها و گزارش ها مینویسند. این اتفاق در ایام کرونا و با توجه به محدو یت ها آنقدر توصیه شد که فقط حکم شرعی برای آن گرفته نشد!
حالا اما خبر می رسد که در استان بوشهر اداره کل پست از بیخ و بن اعتقادی به کسب و کارهای اینترنتی ندارد و نه تنها از آن حمایت نمی کند بلکه تمام تمرکز برای مقابله با آن است!
از این رو ارسال کالا بوسیله پست، برای مشتریان، توسط فعالان این بخش عملا غیر ممکن شده است و مراجعه به مسولین شهرستانی و استانی گره از کار فعالان کسب و کارهای اینترنتی باز نکرده است. تا آنها دست به کار شده و با راه اندازی یک کارزار اینترنتی دست به دامن مدیران کشوری شده اند. در این دادخواست اینترنتی چنین آمده است(
حدود یک سال است که اداره پست به بهانه مبارزه با قاچاق، شرایط ارسال بسته‌های پستی را برای مردم و کسب‌وکارهای کوچک خانگی سخت کرده است. کسب‌وکارهایی که از سال ۹۵ استارت خوردند و اوج فروش آنها در دوران کرونا با توجه به نیاز مردم و فضای مجازی بود. حال که در دوران پساکرونا قرار گرفته‌ایم و انتظار شکوفایی و ترقی این کسب‌وکارها وجود دارد، یکی پس از دیگری در حال زمین خوردن هستند.
مسئله پست و لژستیک یک اصل مهم و ضروری برای کسب‌وکارهای اینترنتی است که شوربختانه به یک معضل تبدیل شده و وقتی اسم ارسال به گوش صاحبان کسب‌وکار استان می‌خورد تن آنها از شدت استرس و ضررهایی که تا به حال کرده‌اند به لرزه می‌افتد. خیلی از صاحبان این کسب‌وکار ها زنان خانه‌دار هستند که از این طریق در حال امرار معاش هستند و تنها منبع دآرمد یا کمک‌خرج آنها همین کسب‌وکار اینترنتی است. یک مدت برای ارسال پستی استان محدودیت در نظر گرفتند و فقط ارسال بسته زیر دو کیلو انجام می‌شد ولی الان مدتی است که به کل ارسالی انجام نمی‌شود و بسته‌های زیر دو کیلو هم برگشت داده می‌شود. از طرفی هزینه ارسال هم که صاحبان کسب‌وکارها متقبل شده‌اند به آنها برگشت داده نمی‌شود و اداره پست هم پاسخگو نیست. چندین مرتبه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی دست به اعتصاب زدند ولی کار به جایی نرسید و بی‌نتیجه ماند.
با این شرایط سخت و دشوار کنونی که مردم بیش از گذشته در تنگنا هستند این تنها امید و روزنه درآمدی آنها هم به لطف مسؤلان اداره پست استان بسته شده و مردم ناامیدتر شدند. در حال حاضر تمامی دفاتر پیشخوان گناوه و چند شهر دیگر از ارسال و قبول مرسولات سر باز زده‌اند چون همه بسته‌ها برگشت داده می‌شود. خواهشمندیم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی فرمایید)
حالا که مسولین استان بوشهر هیچ اراده ای برای حل مشکل فعالان این بخش ندارند امید است مسولین پست کشور و نهادهای نظارتی با توجه ویژه به مشکل فوق، بر حل به موقع این مشکل تاکید داشته باشند. انشالله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر