شما اینجا هستید

اخبار » پلیس راهور بوشهر دقیقا کجاست؟

پلیس راهور بوشهر دقیقا کجاست؟
صدای بندر: پلیس راهور به عنوان نظم دهنده و مدیر رفت و آمد وسایل نقلیه شهری وظیفه مهمی برعهده دارد که خلل در ماموریت ماموران راهور در هر زمان و مکانی می تواند تبدیل به بحران در هر شهری گردد.
از این رو در تمام دنیا ماموران راهنمایی و رانندگی با حضور در سر چهار راه ها ، تقاطع و معابر شلوغ بر رفت و آمد وسایل نقلیه و عابرین نظارت نموده و برای روان کردن عبور و مرور تلاش می کنند.
این اتفاق متاسفانه به دلایل مختلفی این اتفاق بصورت روتین و دایمی انجام نشده و در بسیاری از اماکن مهم و پررفت و آمد شهر بوشهر خبری از ماموران پلیس راهنمایی نیست. واین در حالی است که به سبب عدم توسعه معابر شهری و افزایش فزاینده تعداد وسایل نقلیه، روز به روز بر ترافیک شهری افزوده شده است. متاسفانه باید گفت : شهروندان فقط در مواقعی با پلیس روبرو می شوند که این ماموران عزیز یا برای جریمه در خیابان مستقر می شوند یا برای توقیف وسایل نقلیه!
امسال و از اول مهرماه و با توجه به گرانی بیش از اندازه کرایه سرویس مدارس ، بیشترخانواده ها خود وظیفه انتقال فرزندانشان به مدارس را برعهده گرفتند که همین عامل باعث افزایش ترافیک شهری در هنگام صبح شده است. در این بین نبود مامورین انتظامی در سر چهارراه و معابر شلوغ شهری باعث بی نظمی شدید شده است.
محلات جنوبی شهر بوشهر از جمله روزنی، امام زاده، ریشهر، سرتل، بهمنی ،دواس ، خواجه ها ، مخبلند و معابر شلوغ آنها تاکنون هیچ گاه ، ماموری را بر سر چهارراه و تقاطع های شلوغ خود ندیده اند که همین باعث ترافیک شد و بی نظمی در این محلات شده است. نبود نظارت کافی ضمن ایجاد ترافیک در محلات راه را برای جولان افراد متخلف را هم بازگذاشته بطوریکه می توان ، عبور خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، عدم توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی و توقف های غیر مجاز و ورود وسایل نقلیه سنگین را به وفور در طول روز نظاره کرد که یقینا ادامه این روند می تواند منجر بی بی نظمی شدید و اشاعه قانون گریزی در حوزه راهنمایی و رانندگی شود.
وضعیت شهر گناوه نیز چیزی دست کم از شهر بوشهر ندارد. چون خیابان های منتهی به میدان مرکزی شهر و بازار بخصوص در روزهای پایان هفته که حجم بسیار زیادی از مسافر به این بندر مراجعه می کند به علت عدم استقرار ماموران راهور عملا غیر قابل عبور و مرور می شود.
ای کاش مامورین زحمتکش راهور با حضور همیشگی در کنار مردم در معابر و تقاطع های مهم شهری به عبور و مرور بهتر خودروها کمک بیشتری می کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر