شما اینجا هستید

اخبار » کتاب رمز نجات به نویسندگی هنرمند پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر دیلم چاپ شد
گروه : اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، ابراهیم شفیعی یکی از شاعران پیشکسوت آئینی که در سال ۱۳۱۹ شمسی در شهر بندر دیلم، یکی از شهرستان های استان بوشهر چشم به جهان گشود، و تحصیلات خود را از مکتب سنتی محلی و با ختم قرآن مجید آغاز کرد.

وی در سال ۱۳۴۳ شمسی وارد خدمت به مجموعه آموزش و پرورش و کسوت معلمی، و تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک گردید، و از کودکی علاقه وافری به شعر و ادبیات داشت، اما به دلیل عشق به اهل بیت پیامبر (ص) و حساسیت نسبت به مصائب آنان و همچنین تقاضای مداحان و علاقمندان، بیشتر در این زمینه طبع آزمایی نموده و مدایح و مراثی آنان را به زبان شعر بیان کرده است.

کتاب رمز نجات مجموعه ای از این گونه اشعار است که بصورت نوحه های ویژه مجالس سوگواری و عزاداری خاندان رسالت بخصوص حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سروده شده است که به همه پیروان مولا امیرالمومنین (ع) بویژه اهالی محترم شهر و دیارم تقدیم می گردد.

گفتنی است ابراهیم شفیعی یکی از هنرمندان پیشکسوت توانمند در حوزه شعر و ادب است، که توانسته اشعار آئینی و مذهبی زیادی را به نویسندگی در آورد، و همیشه در مجالس اهل بیت (ع) با توجه به مناسبت های مختلف در سطح شهرستان دیلم نقش تاثیر گذاری را ایفا نماید.

یادور می شود این هنرمند پیشکسوت فرهنگی هم اکنون در جهت خدمت به مردم در موسسه خیریه دیلم مشغول به فعالیت می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر