شما اینجا هستید

هفته نامه صدای بندر » چند خبر از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای

برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی نیازمند همکاری رسانه ها هستیم

معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای : برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی نیازمند همکاری رسانه ها هستیم
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر،معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر در نشست خبری خود همزمان با برگزاری مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنک مهارت آموزی در جامعه افزود: برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی نیازمند همکاری رسانه ها هستیم و امیدواریم این تعامل و همکاری بیشتر از این باشد.
وی در بخشی از سخنان خود به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان اشاره و گفت: مسابقات مهارت هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات با حضور ۴۴۲ نفر در دو تاریخ ۲۵/۱۱/۹۲ و۲۳/۱۲/۹۲ برگزار شد واز میان قبول شدگان مرحله کتبی ۳۰ نفر برای انتخابی تیم اعزامی به مسابقات کشوری در مرحله استانی ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری با هم به رقابت پرداختند.
بهزاد حشمتی ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش فنی و حرفه ای ، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری ، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده اند.
وی بیان داشت: این شرکت کنندگان در ۱۲ حرفه مهارتی شامل ساخت و تولید،مکاترونیک، الکترونیک،آجرپینی، کابینت سازی، اتصالات چوب، امنیت شبکه، رباتیک، لوله کشی و گرمایشی، تاسیسات الکتریکی، جوشکاری ، کنترل صنعتی در آزمونی که بصورت پروژه های عملی؛ ۸ تا ۱۲ ساعته با هم رقابت نمودند که در نهایت از میان شرکت کنندگان ، یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ملی مهارت که شهریور ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
معاون آموزش اداره کل با اشاره به اینکه ،تیم اعزامی استان بوشهر،در مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت( آبان ماه ۹۲ ) موفق به کسب دو مدال برنز در رشته های کابینت سازی و طراحی گرافیک و دو دیپلم افتخار در رشته های جوشکاری، واتصالات چوب شد خاطر نشان ساخت، برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت درچند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۵ در کشور برزیل برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
حشمتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کلیه آموزش های مهارتی در مراکز دولتی آموزش فنی وحرفه ای رایگان می باشند از همه علاقه مندان جهت کسب مهارت دعوت نمود.
وی در خصوص تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی نیز به خبرنگاران گفت: از ابتدای این طرح تا کنون ۵هزار نفر آموزش های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی را در مراکز آموزش فنی وحرفه ای به طور رایگان فرا گرفته اند که بر اساس نیاز منطقه ویژه دعوت به کار خواهند شد.

تقدیر از کارگران نمونه مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه
همزمان با گرامیداشت هفته کارگر از کارگران نمونه مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر ، در مراسمی که یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی کار وکارگر با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گناوه برگزار شد از ۳نفر از کارکنان مرکزآموزش فنی وحرفه ای گناوه به عنوان کارگر نمونه تقدیر به عمل آمد.
بنا به همین گزارش در این مراسم، یوسفی فرماندار شهرستان به پاسداشت روز جهانی کارگر به تقدیر وتشکر از کارگران پرداخته وگفتند : کارگران سرمایه های هر کشوری هستند که با تلاش های شبانه روزی آنها چرخه اقتصادی هر کشوری به گردش در خواهد آمد.
این گزارش می افزاید: در پایان مراسم از کارگران نمونه شهرستان با اهدا لوح تقدیر وهدایایی قدردانی شد که آقایان حسین افراسیابی ،جهانگیر ترجمان وعادل جوزاک از مرکز آموزش فنی وحرفه ای گناوه نیز از جمله کارگران نمونه ای بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.
…………………
رقابت کارآموزان گناوه ای در مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت
کارآموزان گناوه ای در مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت شرکت نمودند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر ،مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت همزمان با سراسر کشور ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در استان برگزار که کارآموزان مرکز آموزش فنی وحرفه ای گناوه نیز درحرفه های جوشکاری،تاسیسات سرمایشی وگرمایشی، تاسیسات الکتریکی و روباتیک با دیگر شرکت کنندگان به رقابت پرداختند.
لیراوی رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای گناوه در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: به جوانان باید فرصت داده شود تا در صورت موفق نشدن در این مرحله با تلاش وپشتکار فراوان خود را برای مسابقات سال آینده آماده وضمن کسب تجربه از این دوره زمینه موفقیت خود را در مسابقات آتی محیا کنند.
بنا به همین گزارش، مسابقات مهارت هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات با حضور ۴۴۲ نفر در دو تاریخ ۲۵/۱۱/۹۲ و۲۳/۱۲/۹۲ برگزار شد واز میان قبول شدگان مرحله کتبی ۳۰ نفر در ۱۲ رشته برای انتخابی تیم اعزامی به مسابقات کشوری در مرحله استانی ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری با هم به رقابت پرداختند.که در نهایت در هر رشته یک نفر به مرحله کشوری که شهریور ماه سال جاری برگزار می گردد اعزام می شود.
شایان ذکر است، تیم اعزامی استان بوشهر،در مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت( آبان ماه ۹۲ ) موفق به کسب دو مدال برنز در رشته های کابینت سازی و طراحی گرافیک و دو دیپلم افتخار در رشته های جوشکاری، واتصالات چوب شده و در میانگین امتیازات تیمی به مقام ششم دست یافتند.

………….
استقبال دانشجویان دانشگاه خلیج فارس از دوره های مهارتی
دوره آموزشی تکنولوژی لوله کشی صنعتی ویژه دانشجویان در مرکز شماره ۳ بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، در راستای توسعه آموزش های مهارتی و همچنین همسان سازی دروس تئوری دانشگاه با آموزش های عملی و مهارتی در مراکز آموزش فنی وحرفه ای ، دوره آموزشی تکنولوژی لوله کشی صنعتی برای دانشجویان رشته های مکانیک و شیمی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
سید محمد جواد هاشمی مدرس این دوره گفت: این دوره آموزشی با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد که تعداد ۱۱۵ نفر در این کارگاه های آموزشی شرکت نمودند.
وی افزود: مدت این دوره ۳۰ ساعت بوده که دانشجویان پس از شرکت در آزمون های کتبی و عملی گواهینامه مهارت از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای دریافت می نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر