شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افتتاح ساختمان پزشکی قانونی گناوه + عکس
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: ساختمان جدید پزشکی قانونی شهرستان گناوه با ۴۶ میلیاردریال اعتبار افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین بهره برداری ساختمان پزشکی قانونی گناوه،اظهار کرد: با توجه به اینکه قریب به اتفاق رای های صادره در دادگستری مبتنی بر نظریه سازمان پزشکی قانونی است، حوزه فعالیت این سازمان مهم و راهبردی است.

مهدی مهرانگیز افزود: وجود پزشکی قانونی برای شهرستان گناوه فرصت مناسبی است که می تواند در کاهش مشکلات مردم و رضایتمندی آنها نقش اساسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در ایام تعطیلات نوروز پذیرای جمعیت بی شماری از هموطنان است ، برای رفع مشکلات احتمالی قضایی به صورت ۲۴ ساعته کشیک قاضی دایر می‌شود.

مهرانگیز با بیان تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، گفت: از مسئولان شهرستان گناوه انتظار داریم برنامه های فرهنگی در نظرگرفته و حرمت این ماه مقدس نگه داشته شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: سروسامان دادن به بازار و مبلمان شهری در ایام نوروز در شهرستان گناوه مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

سالن تشریح پزشکی قانونی برای شمال و جنوب استان بوشهر نیاز است

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت: توسعه تشکیلات اداری برای حل مشکلات مردم است و اگر ساختمان پزشکی قانونی در شهری مثل گناوه افتتاح می شود در همین راستا است.

علی حسن پور افزود: بمنظور آسایش رفاه مردم و همراهان متوفی وجود سالن تشریح پزشکی برای کالبد گشایی در شمال و جنوب استان بوشهر نیاز است.

وی گفت: اگر علت فوت تعیین نشود، بسیاری از خدمات حتی وراث نمی‌تواننداستفاده کنند که بدون سالن تشریح امکان پذیر نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان بوشهر گفت:نیاز است احداث سالن تشریح برای پزشکی قانونی گناوه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه زندان در گناوه در حال احداث است ، امیدواریم هرچه زودتر آماده بهره برداری شود.

فرماندار گناوه گفت: مردم این شهرستان در همه عرصه های انقلاب حضور و وفاداری خود را بارها به نظام و لایت به اثبات رساندند و شایسته بهترین خدمات هستند.

محمدتقی صفری افزود: پزشکی قانونی برای این شهرستان باتوجه به موقعیتی که دارد ضروری بوده که فعال و با حضور یک پزشک اداره می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه پزشکی قانونی گناوه یک نیروی پزشکی دارد ، به علت مراجعه کنندگان زیاد کاری سخت درپیش دارد و نیازمند به یک نیروی دیگر است که امیدواریم استان در این زمینه اهتمام داشته باشد.

صفری گفت: برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تعطیلات نوروز امسال که تقارن با ماه مبارک رمضان دارد، اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به تقارن بودن نوروز با ماه مبارک رمضان، برنامه های فرهنگی و برپایی چادر نماز در سطح شهر از جمله ساحل پیش بینی شده است.

فرماندار گناوه گفت: دستور داده شده کلیه اغذیه فروشی ها بجز نقاط خاص با رعایت موازین تا قبل از افطار بسته شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی ساختمان جدید پزشکی قانونی گناوه در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه شد که امسال با حمایت و پیگیری‌های رئیس سازمان متبوعه ، تکمیل و به بهره برداری رسید.

دکتر علی سامانپور افزود: برای ساخت خود ساختمان ۴۶ میلیاردریال اعتبار ملی هزینه در برداشته و برای تجهیزات آن به میزان ۲ میلیاردریال از محل شهرستان اختصاص یافته است.

وی یادآورشد: با پیگیری‌های به عمل آمده با فرماندار گناوه و مسئولان استانی ، قرار شد تامین هزینه تجهیزات به نحوی که شایسته مردم شهرستان باشد ، انجام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: احداث سالن تشریح برای پزشکی قانونی گناوه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با قدردانی از رئیس پزشکی قانونی گناوه در خدمت رسانی به مردم افزود: با وجود کمبود نیرو در پزشکی قانونی گناوه، خدمات شایانی برای مراجعه کنندگان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در ۱۱ ماه امسال ۲ هزار و ۲۵۶ نفر در پزشکی قانونی گناوه معاینه شدند و ۴۱ مورد جسد در خود شهرستان معاینه و جواز دفن صادر شده است.

سامانپور یادآورشد: از مسئولان استانی و شهرستانی انتظار داریم در زمینه تجهیز ساختمان ، ساخت سالن تشریح و تامین نیرو پزشکی قانونی گناوه مساعدت و همراهی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر